ביקורת אלבום

'שולם' כובש את העולם באלבומו הבינלאומי

הזמר הבינלאומי, שולם למר, הוציא את אלבומו הראשון בלייבל המוזיקה 'דקה גולד'. מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' האזין לאלבום וחזר לספר לכם כיצד שולם 'שוחה בחוץ' (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

אם לפני כמה שנים הייתם מספרים לי שבעוד כמה שנים זמר חסידי יוכל להיות החתמה לגיטימית באחת מחברות המוזיקה הגדולות בעולם ולשיר באלבום הבכורה שלו בחברה גם חזנות ושירים חסידיים, הייתי אומר לכם שאתם לוקים בדמיון פורה מידי. בדיוק את זה ואפילו עוד יותר מזה עושה הזמר בעל קול הפעמונים, שולם למר, המוחתם בלייבל המוזיקה הקלאסית של יוניברסל "דקה גולד".

אלבומו הבינלאומי החדש של שולם זכה בשם שממחיש בצורה הטובה ביותר את מה שעובר על האיש העדין והנחמד הזה בשנתיים האחרונות - "החלום המושלם". אני לא יודע אם הראיון שלו אצלי ב'כיכר השבת' לפני כשנה תחת הכותרת "שולם למר: ההחתמה היא החלום המושלם", היה ההשראה הישירה לשם האלבום (מלבד שיר בשם זה בין שירי האלבום), אך הוא בהחלט קולע בול לסיטואציה החלומית של שולם.

הראיון ב'כיכר השבת'

האלבום בהפקתו המוזיקלית של המפיק המוזיקלי הבינלאומי המוערך ג'ון כהן, מורכב כולו משירים ישנים אותם מבצע שולם מחדש בעיבוד סימפוני עשיר מלבד השיר "לעבר הלא נודע" שהוא שיר מקורי חדש ששולם גם היה שותף ביצירתו. למלאכת הנגינה גייס כהן את התזמורת הסימפונית של לונדון, אחת התזמורות הקלאסיות הטובות בעולם.

האלבום כולל סגנונות מוזיקליים שונים אותם בחר שולם בקפידה כהשפעות וכגוון שמאפיין אותו, לצד להיטי ענק בינלאומיים באנגלית ובאיטלקית שנחשבים לסטנדרטים בתחום השירה בו נמצא שולם. אותם הוא מבצע לצד יצירות יהודיות מוכרות כ"אבינו מלכנו", "ירושלים של זהב" של נעמי שמר שפותח את האלבום (למה? למה? למה עם טעות היגוי חמורה במילה 'ובתרדמת'? לא היה ישראלי שישמע אחרי ההקלטה?) וגם ביצוע ווקאלי ייחודי של השיר שהביא לראשונה את קולו למנכ"ל של 'דקה גולד' - 'חד גדיא' של החזן מוישה אוישר.

לצד אלו הוא מבצע את אחד משירי הפטריוטיזם האמריקאי הכי מוכרים - "אלוקים ברך את אמריקה", "לעולם לא תלכי לבד" - שיר שהפך להמנון איצטדיוני כדורגל המזוהה עם קבוצת הכדורגל האנגלית - ליברפול. "כשאתה מאמין" מתוך הסרט 'נסיך מצרים' של דיסני ולהיטים נוספים שמבוצעים בצורה מושלמת על ידי שולם הנהדר.

קולו של שולם, הוא אחד היפים והענוגים במוזיקה היהודית ומתברר שגם בעולם הכללי. שולם מלטף את האוזן ואת הנשמה בשירתו הקסומה. הוא משחק בקולו ושר בצורה מגוונת מאד ומלאת דינמיות וחיות. ניכר שהוא מחובר לכל צליל מתוך 11 רצועות האלבום עליו עמל בשנתיים האחרונות לצד הופעות רבות.

בעיני האלבום "החלום המושלם" הוא מסע לדמותו הפנימית של שולם, מסע שנפתח ב'ירושלים של זהב' אליה מחובר שולם עוד מימיו בישיבת מיר, מעבר אל הקלאסיקות האמריקאיות הקסומות אותן בחר שולם בקפידה מבחינת המילים והתכנים שמתאימים גם לאוזן המאזין היהודי הדתי והחרדי, דרך השירים היהודיים שמחמיאים לקולו ויכולותיו הווקאליות האדירות של שולם.

"החלום המושלם" הוא בסופו של דבר גם חלום מושלם למאזין שחובב זמרים בעלי יכולת ווקאלית מופלאה בדומה לרוב חובבי המוזיקה החסידית שמתענגים על קולות גבוהים וזכים. בחירת השירים של שולם כיפית ונעימה מאד לאוזן ואני יודע שאחזור בהמשך לשמוע את האלבום כשארצה משהו נעים ומרגש באוזן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר