מתווה נתניהו החדש

ההצעה: כהונה קצרצרה ופרישה בלי 'נבצרות'

ישראל תינצל מבחירות שלישיות? הכל תלוי כעת, כך נראה, בהחלטת 'כחול לבן' אם לקבל את המתווה החדש שהציעו מקורבי נתניהו, במסגרתו הם יישבו תחתיו כרוה"מ רק עוד זמן קצר (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

השרים יריב לוין וזאב אלקין, חברי צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד, גיבשו ביממות האחרונות מתווה ליציאה מהפלונטר הפוליטי, שיתכן ותתקבל על דעתו של יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ.

לפי הדיווח ב'חדשות 13', ההצעה קובעת כי נתניהו יכהן כראש ממשלה רק למשך פרק זמן נוסף של שלושה עד ארבעה חודשים, ולאחר מכן יפרוש ויהפוך לחבר כנסת פשוט.

בהתאם למתווה זה, הפרישה תהיה באופן רגיל, ללא הכרזה על יציאה לנבצרות, וללא שנתניהו יישאר כממלא מקום ראש הממשלה או אפילו חבר בקבינט.

יצוין, כי ב'כחול לבן' טרם השיבו להצעה אחרונה זו, כשכצפוי גנץ מוביל את הקו המתון, לעומת עמיתו לפיד שמתעקש על עמדתו השוללת כל ישיבה תחת נתניהו כראש ממשלה, ולו לזמן מועט.

נתניהו מטיל אשמה על לפיד, היום (צילום: דוברות)

כזכור, מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה האשים את לפיד בהכשלת ממשלת אחדות וההליכה הצפויה לבחירות נוספות, ואמר: ''יש כאן הטעייה. מנסים לייחס לנו את חוסר הנכונות לממשלת אחדות. זה הכל תירוצים. זה לא בגלל חוסר אמון ולא בטיח, הם פשוט לא רוצים משום שלפיד לא רוצה שתקום ממשלה כזאת - הוא רוצה שתקום ממשלת שמאל, ממשלת מיעוט שבה יוכל לטעון לרוטציה, או שיילכו לבחירות והוא יקבל רוטציה. הוא לא רוצה אחדות".

לפיד הגיב לדבריו וצייץ: "הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות: ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חמורים, שנאחז בכיסא בשביל אינטרס צר אישי. מתחיל להיות עצוב מה שקורה לביבי. הוא עושה הכול כדי לדחוף לבחירות, ואז לא מבין למה אף אחד לא מאמין לו שהוא לא רוצה בחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר