מתעלמים מהבקשה?

חזר בתשובה וטוען: לא משחררים אותי ממילואים

יוסף החל בהליך החזרה בתשובה אחרי הצבא, אך למרות שכיום הוא נשוי עם חמישה ילדים, נדרש להתייצב למילואים. בצה"ל טוענים מנגד כי טרם התקבלה החלטה סופית (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חרדי ולוחם בצה"ל. אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)

יוסף, בן 33 חזר בתשובה לאחר שסיים את שירותו הצבאי בצה"ל כלוחם בחטיבת גולני ולאחר תקופת שירות בקבע. למרות השינוי באורח חייו, צה"ל ממשיך לקרוא לו להתייצב לשירות מילואים - כך חושף היום (ראשון) יואב זיתון בynet.

בתקופה האחרונה אף שינה את חזותו החיצונית לחרדית, ומחזיק רק בטלפון כשר - מה שמעכב את קבלת המידע הנשלח מצה"ל רק באמצעים מקוונים.

לפי הדיווח באתר ynet, הוא שיגר לאחרונה דרך אחותו מייל למג"ד, בו ציין כי אורח חייו כיום לא מסתדרים עם שירות המילואים בגדוד בו משרתות גם בנות, ואין אוכל בכשרות מהדרין.

למייל, בו הוא מבקש בשל נימוקים אלו פטור מהמשך שירות מילואים, מירף אישור מהכולל בו הוא לומד, כי יוסף לומד 9 שעות ביום.

בנוסף ציין, "יש לי חמישה ילדים קטנים בבית, אחד מהם לא חש בטוב בימים אלו, ואישה מפרנסת יחידה שעובדת במשרה מלאה ונמצאת בהריון מתקדם".

"ביקשתי כבר מספר פעמים לעלות לוועדת חריגים ולהוציא אותי מהגדוד אך ללא הועיל. בכל פעם שהגעתי למילואים מפקד הפלוגה התחשב בצרכיי ושחרר אותי, וגם בזמן המועט שהייתי, היה לי קשה ועצוב. לא תקשרתי עם הסביבה והייתי מאוד בודד".

"עקב אורח החיים שלי אני לא נמצא במקומות עם נשים, אוכל בכשרות מהדרין בלבד, טובל במקווה ומתפלל שלוש תפילות במניין. אלה דברים שהצבא לא יכול לספק לי ולכן זה יפגע באורח חיי ובעקרונות שלי".

המג"ד השיב למייל: "מפקד הפלוגה שלך ציין גם כי גם בתעסוקה הנוכחית הוא יעשה כל מאמץ להתחשב בנסיבות שלך מתוך הערכה לך ולמשפחתך על התרומה המשמעותית. אני מאחל לכם לידה קלה ושתצאו בידיים מלאות".

בצה"ל טוענים מנגד כי על יוסף היה להתייצב לשיחה עם מפקדיו אך שני ניסיונות לתאם זאת איתו לא צלחו. מנגד טוענים במשפחתו של יוסף כי איש מיחידתו לא ניסה ליצור איתו קשר בנושא, ובמייל התשובה ממפקד הגדוד אין לכך כל אזכור.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לynet: "בצה"ל קיים הליך סדור עבור חיילי מילואים אשר מבקשים לקבל פטור משירות המילואים בשל חזרה בתשובה. במקרה המוצג, התהליך בעיצומו וטרם התקבלה החלטה סופית בנושא. בנוסף, נציין כי איש המילואים במקרה זה לא התייצב בשני מועדים לשיחות עם המג"ד שנקבעו על מנת לקדם את בקשתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר