תחקיר אל-ג'זירה

זה מה שחיפשו לוחמי צה"ל מחופשים לערבים בלב רצועת עזה

ערוץ התקשורת הערבי פרסם תחקיר על האירוע בו נהרג סא"ל מ' לפני כשנה בפעולה שנכשלה. בתחקיר נטען כי החיילים נכנסו כדי להתחבר לרשת קשר ייחודית של החמאס (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרכב בו עשו הכוחות שימוש. בוידאו: קולות החילוץ (צילום ערבי)

בערוץ אל-ג'זירה הקטארי פורסם אמש (ראשון) תחקיר על מבצע צה"ל הסודי שהסתבך ונכשל לפני כשנה ברצועת עזה. כזכור, במבצע נהרג סא"ל מ' וקצין נוסף נפצע באורח בינוני עד קשה.

בכתבה נטען כי סיבת הכניסה של חיילי צה"ל כשהם מחופשים לערבים ומחזיקים בתעודות זהות פלסטיניות הייתה ניסיון להתחבר לרשת הקשר של החמאס, התחברות שמצריכה הגעה פיזית. אנשי חמאס שמתראיינים לכתבה טוענים כי מדובר ברשת סגורה שנועדה למנוע מישראל להאזין לאנשי הטרור וכי ישנה יחידה בחמאס שמטרתה לעקוב אחר האזנות לרשת.

בכתבה נטען כי חלק מהחיילים ביניהם גם שתי חיילות, חדרו לרצועת עזה דרך שטח שלא מכוסה על ידי מצלמות ואילו האחרים, על פי אלג'זירה, נכנסו עוד קודם דרך מעבר ארז בכיסוי של אנשי ארגון הומניטרי שמסייע לאנשים הזקוקים לטיפול רפואי. תמונתו של אחד מהם נחשפה כמתנדב בארגון הומניטרי גרמני כמו גם תעודות הזיהוי הפלסטיניות המזויפות שהוצגו בכתבה. חלק מפרטים אלו כבר פורסם בעבר.

בכתבה פורסמו הקלטות של הצוות הישראלי אחרי חילופי האש עם המג"ד של חמאס שעצר אותם ודרש מהם להזדהות. בהקלטות נשמעים קולות בעברית על רקע טיפול בפצוע וירי באקדחים עם משתיקי קול. בין היתר נשמע גבר שצועק בעברית כמה פעמים "עורק ראשי, עורק ראשי", כשכוונתו ככל הנראה היא לפציעתו הקשה של אחד הנפגעים. בהמשך נשמעות הקלטות לכאורה של חילופי אש ברגע שבו כוחות חיל האוויר החלו בהפצצה כדי לאפשר לצוות להימלט חזרה לשטח ישראל.

הטייס שחילץ את הכוחות מספר

בנוסף, נחשף בתחקיר אלג'זירה מתקן ריגול והאזנה ישראלי שהתפוצץ אחרי גילויו על אחד מאנשי ההנדסה והקשר של הזרוע הצבאית של חמאס. המחבל שנמצא את המתקן נהרג כתוצאה מהפיצוץ. בכתבה נטען שהמטען התפוצץ על ידי מנגנון השמדה עצמי המופעל במקרה של חשיפה.

כזכור, בקיץ האחרון, פרסם צה"ל חלק מממצאי התחקיר שערך על המבצע החשאי. על פי הממצאים, סא"ל מ' נפגע מכדור שירה חברו לכוח, סא"ל א', ולא מירי פעילי חמאס, כפי שסברו תחילה בצה"ל.

(צילום: דובר צה"ל)

עוד עלה מהתחקיר של צה"ל, כי הכוח נחשף בשל מפגש בשעת ערב מוקדמת עם פעילי חמאס שחשדו בחיילים שעשו כמה טעויות בשיח עם המחבלים וגרמו לאנשי חמאס לדרוש מהם להתלוות אליהם. בשלב זה פתח מפקד הכוח, סא"ל א', באש מטווח קרוב. מהירי כאמור נהרג חברו מ', אך גם מספר גדול של פעילי חמאס.

סא"ל מ' קיבל לאחר מותו את צל"ש הרמטכ"ל על "קור רוח ואומץ". הצל"ש נמסר על ידי הרמטכ"ל לאלמנתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר