המתיחות עם קוריאה

טראמפ מאיים: "לא נהסס להשתמש בכוח צבאי נגד צפון קוריאה"

הנשיא האמריקני דיבר במסיבת עיתונאים בלונדון שם הוא נמצא בועידת נאט"ו. טראמפ התייחס להתנהלות הצפון קוריאנים ואמר כי הוא מקווה שיתפרקו מהנשק הגרעיני (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ בלונדון במפגש עם המלכה (צילום: הבית הלבן)

מתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה לאחר הצהרות קוריאניות בדבר חוסר רצינות של האמריקאים. "אני מקווה שקים יעמוד בהסכם להתפרקות מהגרעין, אבל נחכה ונראה", אמר הבוקר (שלישי) נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים שקיים בלונדון, במהלך ועידת נאט"ו.

"אנחנו נושאים ונותנים עם קוריאה הצפונית, אבל הם צריכים לשאת בנטל בצורה יותר הוגנת. אם נצטרך להשתמש בכוח הצבאי שלנו – נעשה זאת", הצהיר טראמפ לעיתונאים.

דבריו של הנשיא האמריקאי מגיעים לאחר שסגן שר החוץ של צפון קוריאה האחראי על קשרי צפון קוריאה וארה"ב, הצהיר אמש, שהקריאה מוושינגטון לקיים שיחות נוספות היא "תכסיס טיפשי בלבד שנועד להשאיר את צפון קוריאה מחויבת לדיאלוג, ולהשתמש בזה לטובת המצב הפוליטי והבחירות שצפויות להתקיים בארה"ב".

"צפון קוריאה עשתה את המקסימום שלא לסגת מהצעדים שעשתה ביוזמתה שלה", הוסיף סגן שר החוץ של צפון קוריאה. "מה שנשאר לעשות כעת נשאר לפתחה של ארה"ב, והיא תחליט בעצמה איזו מתנה היא רוצה לקבל לשנה החדשה".

הצפון קוריאנים מצפים שארה"ב, לאחר כמה פגישות בין המנהיגים של שתי המדינות, תרכך את עמדתה בנוגע לנשק הגרעיני והסנקציות המוטלות על צפון קוריאה. בינתיים, השיחות בין שתי המדינות כמעט ולא התקדמו בשלוש השנים האחרונות למרות ההצהרות החיוביות ועצם השיח בין הצדדים שבעבר לא היה כלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר