התקרית בחאן יונס

חמאס חושף: הציוד המתוחכם במשאית הישראלית

חלק מלוחמי הכוח הצה"לי המיוחד בפעילות החשאית בחאן יונס שהסתבכה, הסתתרו בדופן כפולה במשאית, כעת חושף החמאס את התחכום: כפתורי פתיחת החלונות הפכו למכשירי קשר ומצלמות אינפרה אדום במזגן (צבא)

(צילום: חמאס)

שנה אחרי התקרית בחאן יונס, אז נהרג סא"ל מ', ממשיך חמאס לפרסם קטעים מתוך האירוע, תוך ציון הצלחת ארגון הטרור העזתי בחשיפת לוחמי הכוח המיוחד.

בתיעוד חדש שמפיץ היום (שלישי) הארגון, הם מציגים את הציוד המיוחד שהותקן על משאית המרצדס, שבה נסעו הלוחמים בשטח הרצועה.

בין היתר, הם מדווחים כי בקדמת המשאית ישבה לוחמת, ואילו ארבעה לוחמים אחרים הסתתרו מאחור, בתוך דופן כפולה שאמורה הייתה להסתיר אותם.

בנוסף, את כפתורי פתיחת החלונות של המשאית הפכו למערכת הקשר של הלוחמים עם חדר הפיקוד של המבצע, ועל מערכת המיזוג הותקנו מצלמות אינפרה אדום.

כמו כן, צמיגי המשאית הוחלפו לכאלו שהם חסיני ירי, ומתחת לחלונות הוחבאו נשקים למקרה חירום. לכל אחד מאנשי הכוח המיוחד הוצמד מכשיר GPS כך שיוכלו לאתר את מיקומו.

שלשום פורסם ברשת אל-ג'זירה תיעוד מרשת הקשר של הכוח המיוחד. בהקלטה נשמעים הלוחמים צועקים "צא, צא, צא עכשיו. זה עורק ראשי", לאחר שהבינו כי נחשפו.

בקטעים מתוך התחקיר ברשת שהתירו לפרסם בישראל, דווח כיצד הצליחו לוחמי הכוח המיוחד להיכנס ולהכניס ציוד לתוך רצועת עזה.

בחלק השני של הכתבה התראיינו אנשי הזרוע הצבאית של חמאס שטענו כי הכוח ביקש לשתול אמצעי האזנה לרשת קשר קווית סגורה שלא ניתן להאזין לה אלא בהתחברות ישירה.

בחודש יולי האחרון פרסם דובר צה"ל את תחקיר המבצע, ממנו עלה כי כשסא"ל א', מפקד הכוח, החליט שנשקפת סכנה, הוא פתח באש לעבר מחבלי חמאס וביצע ירי שהביא למותם של שבעה מהמחבלים ובשוגג, גם של סא"ל מ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר