טעות או זיוף?

1,650 במקום 3,070: כך הוכפל מספר החיילים החרדים

במשך שנים זייפו בצה"ל את מספרי החיילים החרדים שהתגייסו וזאת בגלל יעדי הגיוס שנקבעו, כך חושפת העיתונאית כרמלה מנשה. בצה"ל טוענים כי התגלתה טעות בספירה והופקו לקחים (צבא)

חיילי הנח"ל החרדי באימון. ארכיון (צילום: בוגרי הנח"ל החרדי ודו"צ)

טעות או זיוף? העיתונאית כרמלה מנשה חשפה הבוקר (רביעי) כי צה"ל זייף, במשך שנים, את מספר החיילים החרדים שהתגייסו לצבא, מנגד הצבא טוען כי הייתה טעות בספירה והופקו לקחים.

לפי הדיווח של כרמלה מנשה בתוכנית "הבוקר הזה" ב"כאן רשת ב'", הזיוף בצה"ל היה בכוונה תחילה ובצבא הגדילו במאות אחוזים את מספר החיילים החרדים בדוחות שנמסרו לוועדת החוץ והביטחון, לרמטכ"ל ולשר הביטחון, כאשר המטרה היתה לעמוד ביעדי הגיוס שנקבעו.

בשנת 2017, כך לפי הדיווח, צה"ל עדכן כי התגייסו 3,070 חיילים חרדים כשבפועל התגייסו רק 1,300. איך בוצע הזיוף? בצה"ל הוסיפו לרשמת המתגייסים החרדים גם כאלה שאינם חרדים על-פי הקריטריונים שנקבעו.

לפי הדיווח, בין השנים 2013 ל-2018, היה לחץ לגייס חרדים לצבא ובעקבות כך, המדור לגיוס חרדים שפעל בצבא בראשות רב סרן, זייף את מספר החיילים החרדים שהתגייסו. בשנת 2011 היו 600 מתגייסים והמדור דיווח שהיו 1,200 מתגייסים חרדים, וכך בכל שנה הגדילו את המספרים.

כרמלה מנשה מדווחת כי בסוף שנת 2018 הוקמה מנהלת חרדים בצבא בראש עומד סגן אלוף תלם חזן, שהיה סגן מפקד חטיבת הצנחנים.

חזן החל בבדיקה מדוקדקת של כמות החיילים החרדים בכל יחידות צה"ל והגיע ל-1,650 חיילים בלבד, אך היה מי שביקש ממנו להתאים את המספר לדיווח של שנת 2017 שהתגייסו 3,070 חיילים חרדים.

מצה"ל נמסר בתגובה כי "לאחרונה התגלתה בצה"ל טעות בספירת מספר החיילים החרדים בשנים האחרונות. עם היוודע הטעות, הופקו לקחים באשר לקריטריונים לספירה ובאשר להקפדה על הגוף האמון על ספירת החיילים החרדים בתוך צה"ל. עוד יצוין כי הנתונים ביחס לשנת הגיוס 2018 (שהסתיימה ביוני 2019) טרם סוכמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר