הקשר החשאי נחשף בפומבי:

קשריו הסודיים של האדמו"ר עם המקובל הירושלמי

בהתבטאות נדירה לרגל המגבית שעורכת ישיבת נהר שלום, התקבל מכתב מהאדמו"ר מבעלזא בו התבטא על רבי מרדכי שרעבי זי"ע "מורנו חסידא ופרישא" • כיכר חושף עובדות עלומות מימים עברו בין שני גדולי עולם אלו (חרדים)

האדמו"ר מבעלז בצעירותו (צילום: בית המכירות ווינרס | winners)

במכתב שפורסם אמש לרגל מגבית המונים למען הצלת ישיבת המקובלים 'נהר שלום' וחצר ביתו של המקובל האלוקי רבי מרדכי שרעבי, פורסמה תמיכה מפתיעה מצד האדמו"ר מבעלזא שליט"א, שמשתמע ממנו כי האדמו"ר מחשיב עצמו לתלמיד מובהק של המקובל רבי מרדכי שרעבי זי"ע.

וכך כותב האדמו"ר: "הנני בזה להמליץ לאחב"י בכל מושבותיהם, לחזק ולתמוך בישיבת המקובלים 'נהר שלום' מיסודו של מורנו חסידא ופרישא המקובל מוהר"ר מרדכי שרעבי זצ"ל וכיום תחת נשיאות תלמידו הגדול הרה"ג ר' שלום שמואלי שליט"א, כאשר צר להם המקום ונאלצים לקנות הדירות הסמוכות לבניין הישיבה - נוסף על החזקת הישיבה מדי חודש בחודשו ותמיכה שוטפת באברכים החשובים יושבי אהל שליט"א שנכנסו לפרד"ס".

המכתב שפורסם אמש

"על כן אבקש בזה לקבל את פניהם בסבר פנים יפות ולהרים להם תרומות הגונות ונדיבות ביד רחבה ובנפש חפצה" והאדמו"ר מסיים בברכה "ובזכות החזקת התורה יזכו התומכים לברכת התורה, אורך ימים בימינה ואושר וכבוד בשמאלה".

בשנים האחרונות נחשפו מעט מקשריו המעניינים של האדמו"ר מבעלזא עם המקובל רבי מרדכי שרעבי זי"ע. הקשרים בין השניים החלו לקראת שנת תש''ל והתמשכו עד לפטירתו של זקן המקובלים. הקשר בין המקובל הירושלמי הישיש שנימנה על דור המקובלים הקודם של ירושלים, לבין האדמו''ר הצעיר נוצר לאחר שאחד החסידים ערך היכרות ביניהם ונמשך עד שהמקובל עלה לשמי מרום בכ' במרחשוון תשמ"ד.

האדמו"ר השתתף בשיעוריו של זקן המקובלים בספר ''שער הכוונות'' של רבי חיים ויטאל, שנערכו בישיבת נהר שלום בירושלים במשך שנים רבות. יש לציין, כי קשריו של האדמו''ר מבעלזא עם רבי מרדכי שרעבי היו הרבה מעבר לשיעורים שבהם השתתף האדמו"ר בחשאי, והאדמו''ר היה נוהג לנסוע פעמים רבות לביתו של המקובל ולברר עימו כל מיני שאלות בקבלה. בנוסף האדמו''ר היה שולח שליחים לזקן המקובלים ע"מ שיעבירו לו בכתב את שאלותיו בקבלה.

ע"פ המסופר, רבי מרדכי שרעבי היה שולח שליחויות שונות לאדמו"ר מבעלזא, עם שליח קבוע - אחד מבני משפחתו. האדמו''ר מבעלזא אף השתתף בהדלקת הנרות בביתו של רבי מרדכי שרעבי בלילות חנוכה ובכל שנה לפני חג הסוכות היה רבי מרדכי שרעבי שולח באמצעות שליח קבוע, אתרוג לאדמו''ר.

כעת, בשל החשש לעתידו של מבנה ישיבת המקובלים 'נהר שלום' בשל הרצון של יזמים וטייקונים לרכוש את המתחם ולבנות בו ככל העולה על רוחם, החליט האדמו"ר מבעלזא להתגייס למען הישיבה הוותיקה, ופרסם קריאת קודש שבו הוא קורא לציבור לעשות הכל למענה של הישיבה.

להצלת ישיבת המקובלים 'נהר שלום' ובית המקובל רבי מרדכי שרעבי זי"ע, לחצו כאן או חייגו *6431

התמונה פורסמה הודות לאתר בית המכירות ווינרס | winners

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר