הפתעה בוועדה

אחמד טיבי ציטט את הרב כלפון מג'רבא: "ראוי להישמע"

ח"כ אחמד טיבי הפתיע שוב בדיון בוועדת הכספים כשבחר לצטט, לאוזניו של ח"כ אביגדור ליברמן, את הרב כלפון משה הכהן מג'רבא, שהכיר בערך האדם באשר הוא •צפו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בפתח הדיון בישיבת ועדת הכספים הבוקר (רביעי) הפתיע ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) כשבחר לצטט, לאוזניו של ח"כ אביגדור ליברמן, את הרב כלפון משה הכהן זיע"א מג'רבא.

טיבי פתח ואמר: "אני רואה שבכל הודעה שאני מוסר בתחילת הישיבה, שבה יש התייחסות חיובית אל החרדים, אתמול לש"ס וגם ליהדות התורה, מישהו שמבין ערבית מצטט את זה מיד ומתחיל להפיץ את זה".

"יכול להיות שיש בחירות ולכן אנשים מתחילים להסית", עקץ טיבי והמשיך: "אני רוצה לצטט את הרב כלפון משה הכהן מג'רבא, הוא היה מגדולי ... בימיו, תוניסיה הייתה תחת שלטון צרפתי, והוא היה קשוב להתפתחויות רעיוניות ליברליות. הרב כלפון הזדהה עם התפיסה האוניברסלית של ערך האדם באשר הוא, שהייתה בסיס רעיוני לשוויון הכל בפני החוק, והוא הפנה קריאה לציבור היהודים בג'רבא".

טיבי ציין כי הקריאה "ראויה להישמע גם בנוקדים (יישובו של ליברמן. א"ר) וגם בהתנחלויות אחרות", וציטט את דברי הרב: "ראוי ונכון לנו להכיר את ערך האדם כי בצלם אלוקים ברא את האדם, ואין ראוי להיות במחלוקת עם שום נברא, בין ישראלי ואחיו הישראלים, או בין ישראלי ונוצרי, או בין ישראלי למוסלמי, כי בנוגע אל האנושיות ויישוב העולם אחים אנחנו".

"אני מקווה שהמסר יגיע", סיים טיבי והבטיח: "שבוע הבא אני מצטט רב אשכנזי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר