ראיון ל'כיכר'

רוני ססובר: הילדה שלי קיבלה "חומש" ריק...

בבית הספר ממלכתי חילוני, ערכו מסיבה לרגל תחילת לימוד התורה, שם קיבלו הילדות חומש. כאשר פתחה את החוברת, הופתעה לגלות כי הוא מכיל רק... דפים ריקים, ללא תוכן (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
רוני ססובר (צילום: פלאש 90)

לפני כחודש, הגיעו בני הזוג ססובר מצפון תל אביב בהתרגשות לחגיגות "טקס קבלת ספר התורה", בבית הספר הצפון תל-אביבי בו ילדתם מתחנכת. להפתעתם, הם קיבלו את ספר התורה (חומש) במסיבה אך הוא היה ריק מדפים.

בני הזוג ססובר, הם אושיות מוכרות בביצה התל-אביבית. גיל הוא שחקן מוכר ואיש עסקים מצליח ואילו רוני היא עורכת דין שמוקמה בבחירות האחרונות במיקום גבוה ברשימת 'ימינה' לכנסת.

בראיון ל'כיכר השבת' מספרת רוני מה בדיוק קרה: "יש לי ילדה מקסימה שעלתה השנה לכיתה ב', בבית ספר ממלכתי חילוני. לפני חודש, קיבלנו הודעה מרגשת כי הם מתחילים ללמוד תורה ותתקיים מסיבה בהשתתפות ההורים. כמובן שהגעתי והופתעתי לראות שמחלקים במסיבה חומש, כי אצל הבן שלי שגדול בשנתיים, לא חילקו חומש אלא חוברת עבודה".

החומש עם הדפים הריקים

"הפתעתי כנראה הייתה מוקדמת", מסבירה ססובר, "כנראה שהבית ספר הקצין עוד יותר, כי כאשר פתחתי את "החומש", גיליתי חוברת ציור - כי הוא היה ריק מתוכן רק דפים לבנים, והשנה גם חוברת עבודה לא חולקו לתלמידים".

החומש עם הדפים הריקים

למה חיכית עם הסיפור עד עכשיו?

"במשך חודש אני מנסה לברר מה בדיוק הסיפור, ואני לא מצליחה להגיע לפתרון, בבתי ספר אחרים שבדקתי כן יש ספר על תורה. זה לא נראה לי משהו ששייך למשרד החינוך. ובתחושה שלי חשבתי אולי זו דרישה של ההורים בבית ספר הספציפי הזה. וזה ממש לא לגיטימי שאף אחד לא שאל אותי או את ההורים האחרים, האם אנחנו מעוניינים בכך".

מה המחנכת של הכיתה הסבירה לך?

"מיד כשראיתי את הספר ציור הזה ניגשתי למחנכת ושאלתי אותה בסרקזם, האם הם קיבלו ספר ציור? אז בשביל מה הגענו? למה את קוראים לזה מסיבת תורה? והיא ענתה לי ואני לא מאשימה אותה - "אלו הנהלים של בית הספר", גם אנחנו המורות לא מקבלות חומש ואנחנו נעזרים באתר אינטרנט".

"מה זה הדבר הזה ללמוד דרך אתר אינטרנט? אני יודעת שאתה לומד תורה, אתה לומד עם ספר הרי אנחנו מתגאים בכך שאנחנו 'עם הספר', אחרת איך אפשר להתחבר, דרך המסך? ככה זה צורה, ואין לילד מוחשיות איך ללמוד?".

מסיבת החומש בבית הספר

ססובר המשיכה לשאול את המורה: "ניסיתי לברר אצלה האם גם במקצועות החול כמו מתמטיקה, דקדוק וכו', גם לא מקבלים ספרים וצריך ללמוד דרך האינטרנט. המחנכת אמרה שאין לה מושג יש לה שעתיים בשבוע תורה והיא צריכה למלאות אותם".

"תחשבו", אומרת ססובר, הרי מדובר על בית ספר ממלכתי חילוני, המורות לא מגיעות מבית דתי, אין להם הרבה ידע בתורה אז תחשבו איך הם מעבירים את השיעור בתורה לילדים, זה ממש זלזול".

את שוקלת להעביר את הילדים בית ספר בעקבות כך?

"בעיקרון, אני שוקלת לעשות את זה בלי קשר למקרה הספציפי הזה. אבל בהחלט לא הייתי רוצה שילדיי התחנכו בבית ספר כמו זה. יש פה משהו לקוי מאוד במסרים הערכיים שהוא מעביר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר