נתניהו - היטלר?

פרשן הארץ תובע את העיתונאי שמעון ריקלין

הפרשן הוותיק של עיתון 'הארץ', יוסי ורטר, שיגר התראה לפני תביעה לעיתונאי שמעון ריקלין. במכתב נטען כי ריקלין ייחס לורטר השוואה בין נתניהו להיטלר - ולטענתו לא השווה (בארץ)

שמעון ריקלין (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)

עורך דינו של הפרשן הפוליטי של עיתון 'הארץ', שיגר מכתב אזהרה לפני תביעה לעיתונאי שמעון ריקלין. לטענת ורטר, ריקלין טען שהוא השווה בטורו את נתניהו להיטלר, מה שלטענת ורטר פוגע בו בשל היותו בן לניצולי שואה.

לפני יומיים, שיתף ריקלין בחשבון הטוויטר שלו מאמר שכתב יוסי ורטר בעיתון 'הארץ', במאמר שנכתב על נתניהו נאמר: "כאותו מצביא עיקש שמסרב להפנים את מצבו הטרום-סופני, הוא מייצר לו אוגדות וטייסות שאינן קיימות אלא במוחו הקודח ומשגר אותן לחזית".

ריקלין כאמור, שיתף את המאמר וצייץ: "וככה בשקט עוברת לה ההשוואה שערך ורטר בהארץ בין היטלר לנתניהו. אבל תזכרו. הימין מסית".

ורטר החליט לא לשתוק לריקלין ובאמצעות עורך דינו טל ליבליך הוא שיגר לרחקלין מכתב התראה, בין היתר נכתב שם, "הדברים שאמרת, מהווים דברי הבל ורעות רוח, שטות מוחלטת ושקר של ממש, נכתבו על ידך ללא כל סיבה, מרשי כעיתונאי ופרשן וותיק בעד חופש ביטוי רחב ככל האפשר והמותר ואולם מחופש ביטוי ועד האשמתו בהשוואת היטלר לנתניהו המרחק רב".

לכן, מציע עורך הדין לריקלין, "מכיוון שדבריך שקריים ומהווים לשה"ר, הנך נדרש למחוק את הציוץ ולפרסם הבהרה כלפי ורטר שדבריך לא היו מבוססים. בנוסף בגלל שמרשי לא שש לתבוע עיתונאים, הוא רוצה שתתרום 18,000 שקל לעמותה להנצחת השואה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר