אאא

ר' ישי אמנו, ה'נינג'ה החרדי' בסדרת סרטונים חדשה לצופי כיכר השבת כיצד להתאמן על תרגילי אקרובטיקה. זהו הסרטון השלישי בסדרה בו מדגימים כמה מתלמידיו של אמנו את התרגילים.

ישי אמנו, דאן 5 בנונג'יטסו - אמנות לחימה יפנית קטלנית, מאמן בכיר בינלאומי מוסמך אוניברסיטת תל אביב. 28 שנים בתחום מלמד בקבוצה ופרטי, וכן עוסק בהקניית כלים של שליטה עצמית פנימית ויכולות הגנה עצמית מתקדמות לנוער ולמבוגרים וטיפול בנושאי בעיות קשב וריכוז. בנוסף, מחבר הספר "התקרבות לצדיק האמת באמת".

כמובן, שכדי להגיע לרמת ביצוע גבוהה ואיכותית וכדי להימנע מפציעות מיותרות, מומלץ להתאמן בצורה מסודרת אצל מאמן מוסמך.

לסרטון הראשון בסדרה: איך לעשות סלטה קדימה

לסרטון השני בסדרה: איך עושים סלטה אחורה

הסבר סלטה על צד

שלב א':

1. הכניסה לזינוק יכולה להיות בקפיצה ונחיתה על שני רגליים ביחד וזינוק לסלטה או רגל רגל, בשני האופנים אני מזנק אל הסלטה כאשר שני כפות הרגליים שלי נחתו לכיוון הצד כלומר אם כיוון הריצה שלי הוא לכיוון השעה 12 אם היה מונח שעון על הרצפה אני נוחת ומזנק כאשר אצבעות כפות הרגליים לכיוון 9 כלומר נוחת בסיבוב של 90 מעלות. ותוך כדי הקפיצה אם צד ימין שלי פונה קדימה הרמת יד ימין למעלה להגבהת הקפיצה הכנתה לסיבוב וחשוב שבזמן הסיבוב וההתכנסות לא לסובב את בית החזה לכיוון הסיבוב אלא הוא נשאר פונה קדימה.

2. תרגול של ההתכנסות לכדור על ידי גלגול על הצד. ממצב עמידה כאשר היד למעלה כדוגמת הזינוק הראשוני יורדים נמוך ומכניסים את היד לאזור שהיא תהיה אמורה להחזיק בזמן הסלטה מתחת לברך ומתגלגלים על הצד כאשר המגע הראשוני בקרקע הוא אזור הכתף והשכמות ובית החזה לא מסתובב לצד הגלגול.

3. לקפוץ ולנחות על כריות כף הרגל ואז העקב לדמות נחיתה לאחר סלטה. ניתן לנחות עם שתי רגליים יחד או רגל רגל.

שלב ב':

1. ביצוע הסלטה ניתן לעשותה בקפיצה על שתי רגליים יחד או רגל רגל, בזמן ההתכנסות וההיפוך עוזר לחשוב שהיד שהרמנו כאילו אוחזת בעיגול גדול או הגה והיד התחתונה אוחזת בצד השני של העיגול או ההגה וצריך במכה לסובב את העיגול הזה ואז לאחר שנוצרה תנועה סיבובית לאחוז מתחת לאזור הברכיים ובהשלמת הסיבוב להיפתח ולנחות או על שתי רגליים יחד או רגל רגל ולדאוג שבית החזה יהיה פונה לא לכיוון הסיבוב אלא לכיוון הצד האלכסוני שממנו זינקנו בקפיצה לתוך הסלטה הצידה.

• חשוב מאוד שעד שלא יודעים לבצע את שני סוגי הסלטות על מזרון עבה מאד ודק 4 ס"מ לא לנסות זאת על ריצפה או דשא להימנע מפציעות.