זיוף נתוני הגיוס

איילת שקד מגיבה: "הנתונים לא רלוונטיים; לא מגייסים חרדים בכפיה"

איילת שקד, שעמדה בראש הוועדה על 'חוק הגיוס' אומרת כי צריך לבדוק את זיוף נתוני הגיוס של החרדים אך לדבריה, צריך ש"השכל הישר יגבר על האופורטוניזם הפוליטי" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
איילת שקד (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ו"ר 'הימין החדש' ח"כ איילת שקד, החברה בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, הגיבה לחשיפת הזיופים בנתוני הגיוס של החרדים ואמרה כי "העובדה החמורה שהצבא לא דיווח אמת על נתוני גיוס החרדים מצריכה בדיקה".

כזכור, אמש נחשף ב'כאן רשת ב'' כי צה"ל זייף, במשך שנים, את מספר החיילים החרדים שהתגייסו לצבא. בצבא הגדילו במאות אחוזים את מספר החיילים החרדים בדוחות שנמסרו לוועדת החוץ והביטחון, לרמטכ"ל ולשר הביטחון, כאשר המטרה הייתה לעמוד ביעדי הגיוס שנקבעו.

איילת שקד, ששימשה בעבר כיו"ר ועדת הגיוס שכונתה "ועדת שקד", הגיבה לפרסום באריכות, וכתבה: "ב'ועדת שקד' הגדרנו לראשונה בחוק מיהו חרדי וצריך להבין את מקור הטעות. נדון בזה בוועדת חוץ וביטחון. אך למרות זאת, דעתי בנוגע לגיוס החרדים לא השתנתה".

"נתונים כאלה או אחרים לא רלוונטיים לאופן בו יש לפתור את הסוגיה הזאת". כתבה שקד, "כשעמדתי בראש ועדת שקד לחוק הגיוס הנחו אותי שני כללים יסודיים. הראשון, לא ניתן באמת לגייס את החרדים בכפייה. מי במערכת הפוליטית שמדבר על כך פשוט זורה חול בעיני הציבור. צריך להתאמץ וליצור לחרדים מסגרות מתאימות בצבא ובשירות האזרחי, ולהתאמץ להכווין את מי שאינו לומד באמת בישיבות להגיע למסגרות האלו. אני מאמינה שגם אם מדובר בתהליך ארוך - הוא יכול וצריך לקרות".

"הכלל השני שהנחה אותי", הוסיפה שקד, "הוא שיותר משמדינת ישראל צריכה את החרדים בצבא, היא צריכה אותם בשוק העבודה, ולכן חשוב לייצר להם מסלול שלא מחייב אותם להישאר בישיבות גם אם אינם באמת לומדים אלא יאפשר להם לצאת לשוק העבודה".

"אני סבורה, ששני התהליכים האלה יועילו למדינת ישראל ובסופו של דבר גם יובילו לעליית אחוזי החרדים המשרתים", טוענת שקד.

בסיום דבריה כתבה: "מדהימה העובדה ששתי ממשלות נפלו על חוסר ההבנה הבסיסי הזה. אני מקווה שפרסום הנתונים האמיתיים יובילו לכך שהשכל הישר יגבר על האופורטוניזם הפוליטי ושמדינת ישראל תבחר בדרך הנכונה לשילוב החרדים במאמץ המשותף של כולנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר