"מפלים אותנו"

תיעוד מקומם: ילדות בגן ספרדי בבית שמש - על הרצפה

בגן ספרדי ברמת בית שמש ג', נאלצות 23 ילדות לאכול, לצייר וללמוד על הרצפה. לטענת הוריהן: "את העירייה זה לא מעניין, בגלל ההשתייכות הפוליטית - והמוצא המזרחי שלנו" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
גן ילדים. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

חוסר מבני החינוך ברמת בית שמש מגיע לשיא חדש. בגן ספרדי בעיר, יש 23 ילדות שנמצאות בתוך שטח קטן ממנו מתנהל כל הגן - כאשר במקום אין שירותים, חימום וכל הדברים המינימליים - למרות הבטחת העירייה לספק קרוואן לגן.

נציגת האימהות מעבירה ל'כיכר השבת', את תחושת אמהות הגן: "מדובר על גן חובה - גיל 5, אני הכנסתי את הבת שלי ללימודים בגן רק בגלל הבטחת ההנהלה שתוך שבועיים יקבלו מהעירייה קרוואן חדש. מאז (תחילת שנת הלימודים) ועד היום לא קרה כלו, הלימודים מתקיימים במקום מזוויע, מדובר על מחסנון בגודל 4 מטר על 3 מטר, אין שם חלונות אין שולחנות וכסאות, אין שירותים ובקיצור תת תנאים".

איך זה משפיע על הילדות בגן?

"תשמע", היא מתארת בזעזוע, "זה מצב בלתי נסבל, הילדות נאלצות לאכול אחת על השנייה - על הרצפה, את כל היצירות שלהן זה על הרצפה, הרי גן חובה זה הכנה לכיתה א' וממילא כל ההכנה שלהן לכיתה א' נעשית בצורה חובבנית".

הילדות מציירות על הרצפה

"כל מה שרשמנו את הבת שלנו היה על סמך הבטחת העירייה ומאז אנחנו נגררים. כלום לא קורה בינתיים, אני אישית דיברתי עם עליזה (בלוך. ראש העיר) ואין שום תגובה".

ניסיתן לדבר על ליבה של ראש העיר?

"בוודאי, בשבוע שעבר הגענו כל ההורים עם הבנות ללשכת ראש העיר וכל מה שעניין אותה זה שאנחנו מפריעות ללשכה לעבוד, היא אפילו לא יצאה לדבר איתנו. לא די בזה הם עשו לנו תרגיל שלחו אותנו לאגף החינוך והבטיחו לנו פתרון - וברגע שעזבנו את הזירה, עליזה בלוך ברחה ויצאה מהלשכה".

איזה סוג גן זה, מעורב ספרדי?

"לצערי, מדובר על גן ספרדי ששייך לשס, וצלמה אני אומרת לצערי? כי ברור לנו שיש פה משהו פוליטי, כולם יודעים ששס לא בקואליציה שלה (של בלוך) ולכן זה לא מטריד אותה. מפלים אותנו".

הילדות מציירות על הרצפה

"למה עשית לנו את הרישום?", היא שואלת בשם אימהות הגן, "הרי רק בגלל זה רשמנו את הבת שלנו לשם, אני מזועזעת שבגלל שאני אשכנזיה ונשואה לספרדי אני אמורה לעבור את כל הדבר הזה, הילדה חוזרת כל היום עם כאבי ראש, כאבי גב והידבקויות נוראות ברמה הרבה יותר גבוהה מאשר גן אחר, איך ייתכן מצב כזה?".

"זה גן עירוני, האם העירייה לא מצאה לנכון להוריד קרוואן אחד? יש לי מול הבית תלמוד תורה ומול עיניי אני רואה איך שמורידים שם קרוואנים, עיניי לא צרות חלילה, אך למה העירייה נותנת להם עשרות קרוואנים, קרוואן למוזיקה וכו' ולנו היא לא מוצאת לנכון להוריד אף קרוואן אחד?".

(באדיבות המצלם)

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: "עיריית בית שמש נתנה לאור יעל מבנה בקיץ האחרון לאחר שבחנה בקפידה את צרכי מוסדות החינוך בעיר ולאחר דיונים מעמיקים בנושא חשוב זה, זאת למרות המחסור הגדול של כיתות בכל שכונות העיר והצרכים הרבים העומדים בפני העירייה. עם זאת ההנהלה קלטה יותר תלמידות ממה שיכלה למרות שיש עוד מקומות עבור הילדים בגני ילדים אחרים בעיר".

בעירייה מוסיפים: "העירייה עושה מאמץ גדול כדי לתת מענה לכל ילד בעיר על פי צורך מקצועי וללא כל אפליה או שיוך מגדרי או עדתי. בעירייה יש שיח עמוק, מקצועי ומכבד עם הנהלות בתי הספר וההורים וכמדיניות אין שום החלטה שמתקבלת בגלל הפגנה או דיבור לא מכובד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר