פרסום ראשון

קיצוץ דרסטי בתקציב: ארגוני הנוער החרדים זועמים ומאיימים להפגין

ארגוני הנוער החרדים, בנות בתיה, פרחי הדגל וצבאות השם, שוקלים לצאת להפגנה מול ביתו של מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב בשל הקיצוץ החמור שצפוי להם השנה (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
ילדי 'צבאות השם', ארכיון (צילום: חיים טויטו)

ראשי ארגוני הנוער החרדים, הכוללים את ארגון 'פרחי הדגל', ארגון 'בנות בתיה', צבאות השם וארגון נוער חב"ד, נדהמו ביממה האחרונה לגלות כי, חרף דיווחי משרד החינוך השבוע, בעקבות דיוני ועדת הכספים בכנסת, כי, לכאורה, משבר התקצוב שלהם נפתר, לא כך הוא הדבר, והמשבר בשיאו.​

לטענתם משרד החינוך טרם העמיד 52 מיליון ש"ח להבטחת פעילות הארגונים בשנת התקציב 2019, כפי שהתחייב לעשות כן, ולטענת בכירים במשרד, במהלך היממה האחרונה, גם אינו מתכוון לעשות זאת, שכן הוא סומך ידיו על משרד האוצר שיוסיף.

ראשי הארגונים החרדים נשלחו בחודשים האחרונים לחזר על פתחי האוצר ולהביא למשרד החינוך את התקציב הנחוץ להבטחת פעילות קבוצות ילדים ונוער. אלא, שחרף המאמצים הרבים, הכסף, כאמור, לא הועבר וכעת מתברר שגם לא יועבר.

לדברי מנהלי ארגוני הנוער המשמעות היא שבעת הזו, רגע לפני חג החנוכה, עשרות אלפי פעילויות לילדים ובני נוער בקהילות כלל עם ישראל נמצאות בסכנה, ותתבטלנה, הלכה למעשה, אם לא ייפתר בימים הקרובים משבר תקציב ארגוני הנוער.​

לדברי מנהלי הארגונים "בשעות האחרונות נעשו מאמצים רבים לפנות לשר החינוך, הרב רפי פרץ, בתחינה להביא ברכה ולגלות שעת רצון למפעל ארגוני הנוער, כדי לאפשר את פעילויות חנוכה כפי שנהוג לקיימן. אלא שעד כה הפניות הרבות נתקלות במחסום מוחלט ונראה כי אין ברירה אלא לבטל את כלל פעילויות חנוכה".

יו"ר 'פרחי הדגל' הרב נפתלי פרוש אומר ל'כיכר השבת': בכל שנה התקציב היה 52, השנה התחיל ב-39 מיליון בלבד ובמשך כל השנה הרגיעו אותנו שהתקציב יושלם, אך כעת מתברר שלא יושלם. גם 52 מיליון לא מספיק כי מספר התלמידים גודל בלי עין הרע. אבל לכל הפחות שלא נרד בתקצוב, יש עוד שבועיים פעילות חנוכה, איך אפשר לתקצב מסיבות אם מקצצים במקום להוסיף.

שלומי קסטרו מנכ"ל מועצת הילדים והנוער אומר ל'כיכר השבת', כי יותר מ-60% מארגוני הנוער הם חרדים ומדובר במכה קשה ואנושה לארגון 'פרחי הדגל', ארגון 'בנות בתיה', 'צבאות השם' וארגון נוער חב"ד, ונשקלות גם יציאה להפגנה. "הנושא בדיונים בשעות אלו".

מנגד, אחד מחברי הכנסת החרדים אמר, כי התקציב יושלם בסופו של דבר ל-52 מיליון ש"ח כפי שתוקצב בשנה שעברה, ולדבריו צורת המאבק של ראש ארגוני הנוער אינה נכונה ולא תסייע להם.

​ל'כיכר השבת' נודע, כי בכוונת ראשי ארגוני הנוער להפגין מול ביתו של מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב במרכז הארץ, אך החלטה סופית לצאת להפגין לא התקבלה עד כה. נשקלת האפשרות לבצע מול ביתו כיבוי של חנוכייה כדי להדגיש כי אי העברת התקציב מכבה למעשה את שמחת החנוכה של ילדי המגזר החרדי.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, לא הגיב לפניית 'כיכר השבת' בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר