תוקף את גנץ

לראשונה: נתניהו קורא לבחירה ישירה לראשות הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקף את בני גנץ וטוען כי עדכן אותו בחומר מודיעיני אך הוא עדיין בוחר בחלום של לפיד להיות רה"מ ולא בביטחון. נתניהו קורא לבחירה ישירה לראשות (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לשכת רה"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקף הערב (מוצ"ש) את בני גנץ וטוען כי עדכן אותו בחומר מודיעיני אך הוא עדיין בוחר בחלום של לפיד להיות רה"מ ולא בביטחון. נתניהו קורא לבחירה ישירה.

לדברי נתניהו: "בשבועות האחרונים הלכתי כברת דרך. לא חסכתי שום מאמץ כדי להקים ממשלת אחדות ולהימנע מבחירות מיותרות. ידכנתי את בני גנץ ואחרים בכחול לבן בחומר מודיעיני ומדיני רגיש מאוד. הם יודעים היטב מהם האיומים מצד איראן, הם יודעים היטב על ההזדמנויות הכבירות מול ארה"ב ומדינות ערב".

"ובכל זאת", תקף נתניהו את ראשי 'כחול לבן': "הם לא שמים את האינטרס הלאומי בראש מעייניהם אלא את הפנטזיה האישית של יאיר לפיד להיות ראש ממשלה. זה עדיין לא מאוחר מדיי".

נתניהו התייחס לראשונה לנושא הבחירה ישירה, אותה יזם יו"ר ש"ס אריה דרעי, וקרא לקיים בחירות לראשות הממשלה "אם הם לא יתעשתו ולא יקימו ממשלת אחדות לאומית, יש דבר אחד נוסף שאפשר לעשות כדי למנוע בחירות מיותרות לכנסת - לבחור בחירה ישירה לראשות הממשלה בין בני גנץ וביני. בכחול לבן אומרים שהם יודעים מה העם רוצה, אז אני בעד שהעם יחליט ולא אף אחד אחר - גם לא התקשורת".

דקות לאחר הודעת נתניהו, הצטרף גם יו"ר 'הימין החדש, שר הביטחון נפתלי בנט, ואמר: "נתמוך בבחירה ישירה. בחירה ישירה היא הדרך היחידה לקבל הכרעה ולמנוע בחירות שלישיות, רביעיות וחמישיות".

עם זאת, ההערכה כי המהלך לא יצא אל הפועל שכן לא ניתן להגיע להבנות בתוך ארבעה ימים, בטח שיו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, הודיע שיתנגד למהלך.

מכחול לבן נמסר: "אנחנו עוסקים במניעת בחירות יקרות ומיותרות ולא בספינים חלולים להחזרת שיטת בחירה שניפצה את המשילות והמערכת הפוליטית ונכשלה כישלון חרוץ.
"שינוי שיטת הבחירות בהליך בזק עלול להביא אותנו בדיוק לאותו המקום בו אנחנו נמצאים היום ולכן מדובר בהצעה חלולה שכל מטרתה להסיט את האש מנתניהו הנאשם בשלושה תיקי שחיתות חמורים, שהוא האחראי היחיד בגרירת מדינת ישראל לבחירות בפעם השלישית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר