צפו בתיעוד

"האמן הרעב" אכל בננה בשווי 120 אלף דולר

בננה שנמכרה בתמורה למאה עשרים אלף דולר! נאכלה על ידי אדם המכנה עצמו "האמן הרעב" במהלך ביקורו בגלריה • מה הסיפור של הבננה והאם האמן ייכנס לכלא? • צפו (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: david datuna, אינסטגרם)

זה כנראה אחד הסיפורים היותר הזויים, או אולי נכון יותר ביזארים, שקראתם בתקופה האחרונה. מי משלם סכום עתק על בננה המודבקת לקיר, ומדוע מי שאוכל אותה מוגדר כ'אמן'?

אדם בשם דייוויד דטונה, שמכנה את עצמו "האמן הרעב", ניגש לקיר בגלריית באזל במיאמי, תלש ממנה בננה ואכל אותה. למה זה הפך לאייטם בכלי תקשורת בינלאומיים אתם שואלים? התשובה פשוטה: הבננה עלתה לגלריה לא פחות ממאה עשרים אלף דולר...

הבננה היא פרי יצירתו של האמן האיטלקי מאוריציו קטלן, שידוע בזכות יצירותיו הסאטיריות והפרובוקטיביות. הוא הסביר: "בין אם היא מודבקת לקיר בגלריה או מוצגת על השער של הניו יורק פוסט, העבודה הזאת מכריחה אותנו לשאול כמה באמת שווים החומרים איתם אנחנו עובדים. המחזה עצמו הוא חלק חשוב בעבודה בדיוק כמו הבננה עצמה".

בעת שאכל את הבננה לעיני התיירים הנדהמים שהיו בגלריה באותו זמן, אמר האמן הרעב: "אני מכבד את מאוריציו, אבל זו הופעת אמנות. תודה, זה טוב מאוד. יש לכם עוד?".

בעלי הגלריה הוזעקו למקום, והוא מלמל לעבר המסריט: "נתראה אחרי הכלא". עם זאת, לא נראה כי הוא ירצה עונש מאסר שכן, בעלי הגלריה עצמם מחליפים את הבננה מידי כמה ימים, לפני שהיא נרקבת.

עכשיו אנחנו כבר מבולבלים לגמרי. אם הם מחליפים את הבננה ומדובר בפרי רגיל שרוכשים בחנות בתמורה לפרוטות, למה מלכתחילה שילמו עליו סכם כה מופרז?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר