אסרה ללכת ל'עליון'

הפרקליטות מתנגדת לערעור יועצי ראש הממשלה נתניהו

לאחר שיועצי ראש הממשלה, יונתן אוריך ועופר גולן הגישו ערעור על החיטוט בטלפון הנייד שלהם, הפרקליטות החליטה להתנגד לבקשת הערעור וטוענת: זה עניינם האישי (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בתמונה: אוריך וגולן, סמוך לבית מרן הגר"ח. בוידאו: עו"ד חדד על הערעור (צילום: ללא קרדיט)

יועצי ראשי הממשלה, עופר גולן ויונתן אוריך, החשודים שהטרידו את עד המדינה, מומו פילבר, הגישו ערעור לבית המשפט העליון על כך שהמשטרה חיטטה להם בניידים. הערב (ראשון), הפרקליטות החליטה להתנגד לבקשת הערעור.

כזכור, לפני חודש וחצי, המשטרה עצרה את היועצים, אוריך וגולן בחשד כי הם קשורים להטרדת עד המדינה בתיק 4,000, מומו פילבר.

לטענת היועצים, המשטרה פעלה באופן לא חוקי גם ביחס לטלפונים של מעורבים נוספים בפרשה, נוסף לגולן ואוריך. עוד טענו, כי המשטרה הטיחה בהם מידע שהופק באופן בלתי חוקי במהלך חקירתם. לטענתם, המשטרה הודתה שהתכוונה מראש לתפוס את הניידים ולחדור אליהם מבלי להוציא צו שופט, וכעת לאחר שנתפסה היא מבקשת מבית המשפט להלבין את פעולותיה.

למעשה, בית משפט השלום התיר לחוקרים לחטט בניידים. והיועצים הגישו על ההחלטה ערעור לבית המשפט המחוזי, שהחליט לקבל את נימוקי פסק בית המשפט השלום במלואם.

כעת, הפרקליטות החליטה להתנגד לבקשת היועצים לערער לבית המשפט העליון מכיוון ששתי ערכאות דנו בנושא ואין בהכרעה עניין משפטי או ציבורי, למעט עניינם האישי של היועצים.

טענה נוספת שהעלתה הפרקליטות היא כי היענות לבקשתם הערר של היועצים, וקל וחומר היענות לבקשתם לדחות את בקשת המשטרה לקבלת צווי חדירה וחיפוש במכשירי הסלולר שלהם, תהווה סטייה וחריגה מההלכה הפסוקה ותסכל את החקירה הפלילית בעודה באיבה.

יועצי ראש הממשלה, עופר גולן ויונתן אוריך, הגיבו לדברים ואמרו: "הפרקליטות בפאניקה מביקורת ודיון ענייני בסוגיה עקרונית של דריסת זכויות נחקרים, מפני שהיא מפחדת שהאמת תחשף: בכל יום היא מאפשרת למשטרה לחטט בטלפונים ניידים של אזרחים בלי צו ובניגוד לחוק – מתחת לאפו של בית המשפט".

היועצים הוסיפו, כי "בית המשפט חייב לשלוח למשטרה ולפרקליטות מסר ברור: לא נכשיר את הפעולות הפסולות שלכם. שמירה על זכויות הפרט הן ערך עליון במשטר דמוקרטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר