חילופי האשמות

גנץ לנתניהו: 'תוותר על חסינות'; נתניהו: 'זה עוד ספין חלול'

במקביל לפגישות בין בכירים במערכת הפוליטית, בניסיונות למנוע בחירות, מודיע יו"ר כחול לבן כי אם נתניהו יוותר על חסינות מהאישום נגדו, יש על מה לדבר. בכירים בליכוד: "זה לא עומד לקרות" (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בכסלו תש"פ | 09.12.19
גנץ ונתניהו (צילום: דוברות / יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ, פונה היום (שני) לראש הממשלה נתניהו ואומר: "לא אפסו הסיכויים למנוע בחירות; אם תוותר על החסינות אנחנו פרטנרים לשיח".

"תתחייב עוד היום שלא תבקש חסינות, כדי שנוכל לפתוח במשא ומתן אינטנסיבי", הוסיף גנץ, בפתח ישיבת סיעתו בכנסת.

בתגובה לדברים, אמרו ‏בכירים בליכוד, בשיחה ל'חדשות 12': "זה לא עומד לקרות, נתניהו לא יוותר על בקשת החסינות. זאת זכות מפורשת שנתן לו המחוקק".

לאחר מכן. בתגובה רשמית, אמר נתניהו: "גנץ ולפיד, די עם התרגילים השקופים שנועדו להסיט את תשומת הלב מכך שאתם מסרבים להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה שתכונן ברית הגנה עם ארה״ב ותספח חלקים נרחבים של יהודה ושומרון".

"כיוון שלפיד וגנץ מתמידים בסירובם ועוסקים רק בספינים חלולים, נותרה רק אפשרות אחת למנוע בחירות מיותרות: אני קורא לאביגדור ליברמן להיכנס למו״מ מואץ ב-48 השעות שנותרו כדי להקים ממשלת לאומית חזקה לישראל".

לפיד, היום (צילום: אלעד מלכה)

בתוך כך, מספר 2 ב'כחול לבן', ח"כ יאיר לפיד, הודיע: "אם יהיו בחירות החלטנו שהפעם לא תהיה רוטציה. אנחנו נעשה הכל כדי למנוע את הבחירות ביומיים הקרובים. אם נצליח, מה טוב. אם לא - כחול לבן תרוץ בבחירות ביחד, בהנהגתו של בני גנץ. תרוץ ותנצח".

"יש לנו תפקיד היסטורי. אנחנו צריכים לשחרר את המדינה. זו מלחמת השחרור שלנו. לשחרר את המדינה מהשחיתות. לשחרר אותה מהסחטנות. לשחרר אותה מהקיצוניות. לשחרר אותה מנתניהו", סיים לפיד.

שיחה בין לוין לטורובוביץ' (צילום: אבי רבינא, כיכר השבת)

במקביל, למרות שבמסדרונות הכנסת ישנה תחושה של בחירות ההולכות וקרבות, מתקיימים במקביל ניסיונות של הרגע האחרון להרים ממשלה. כך לדוגמה, סיים בשעה זו שר הביטחון נפתלי בנט פגישה בת כ-40 דקות עם יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן. קודם לכן נפגשה עמיתתו ל'הימין החדש', ח"כ איילת שקד, עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, לדקות ספורות.

בנוסף, נצפו בשיחה ממושכת ראשי צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד, השר יריב לוין מזה וד"ר יורם טורבוביץ' מזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר