עומס חתונות

לראשונה בישיבת 'תפרח': הרמי"ם יסדרו קידושין

תקנה ישנה קובעת כי תלמידי ישיבת תפרח מתחתנים רק בימי שני וחמישי, לאחרונה נוצר 'עומס' והגר"א פילץ לראשונה, מאפשר גם לר"מים לסדר חופה וקידושין • כל הפרטים (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: מאיר בוכניק)

תפקיד סידור חופה וקידושין הוא תפקיד יוקרתי השמור לראשי ישיבות בלבד, ברוב הישיבות בישראל, ראש הישיבה עצמו הוא מסדר את החופה והקידושין.

מאז הקמתה של ישיבת 'תושיה' בישוב הדרומי תפרח, ראש הישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ הוא מסדר הקידושין לבחורי הישיבה באופן בלעדי, בכל חתונה של תלמיד מקפיד הגר"א פילץ להופיע פעמיים, אחת בסידור חופה וקידושין, ושנייה בריקודים לריקוד מיוחד של שמחת חתן.

בנוסף, בישיבת תפרח ישנה תקנה מזה שנים רבות כי החתונות מתקיימות אך ורק בימי שני וחמישי, וזאת כדי שלא יגרם רפיון גדול מידי כאשר יווצר מצב שבכל ערב עלולה להיות חתונה אליה יוצאים עשרות החברים של החתן.

לאחרונה היו בכל ערב של שני וחמישי כמה חתנים, והגר"א פילץ איפשר לרמי"ם ובעיקר להגר"י שינברג לסדר חופה.

כבר כמה שנים שבשמחות האירוסין, מי שקורא את 'התנאים' במקומו של הגר"א פילץ הוא הגר"י שיינברג.

בתחילת השבוע הודיע רשמית ראש ישיבת 'תפרח' הגר"א פילץ על שינוי, בגלל עומס חתונות, שפעמים בימי שני או חמישי ישנם כמה וכמה חתונות במקביל, מעתה גם הר"מים הגאון רבי יעקב שיינברג והגאון רבי ברוך לוין רשאים לסדר חופה וקידושין וזאת לראשונה מאז קום הישיבה.

יצוין כי גם בחתונות בהם הגר"א פילץ לא יסדר בעצמו את החופה, הוא יגיע לחתונה בהמשך הערב לרקוד עם החתן.

הערב (שני) השינוי יצא אל הפועל, שלושה חתנים תלמידי ישיבת תפרח מתחתנים הערב בבני ברק, ירושלים, ובמודיעין עילית, ראש הישיבה הגר"א פילץ יגיע לשלושת החתונות, אולם באחת מהם סידר הגר"י שיינברג חופה וקידושין ומעתה יוכלו הבחורים להזמין לסידור חופה וקידושין גם את הרמ"ים כאשר ראש הישיבה עמוס בחתונות אחרות.

יצויין כי הגר"א פילץ הציע כי הגר"מ בן מנחם גם הוא מראשי הישיבה גם הוא יסדר חופות, אך הגר"מ בן מנחם סירב לכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר