באוסטרליה מבקרים

היום ההכרעה: מלכה לייפר חולה או מתחזה

הפאנל הפסיכיאטרי שמונה לקבוע האם מלכה לייפר, החשודה בתקיפת תלמידותיה באוסטרליה, חולה או מתחזה - יפרסם הבוקר את החלטתו • "יש תסכול גדול מהאיטיות" (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מלכה לייפר בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הפאנל הפסיכיאטרי שמונה לקבוע האם מלכה לייפר, החשודה בתקיפת תלמידותיה באוסטרליה, חולה או מתחזה הכשירה לעמוד לדין צפוי לפרסם הבוקר (שלישי) את מסקנותיו. באוסטרליה מבקרים: "יש תסכול גדול מהאיטיות".

על פי הדיווח ב'כאן ב', פרקליט המדינה האוסטרלי ,כריסטיאן פורטר, התבטא: "אני מבין שלא מדובר בהליכים פשוטים ועמדת הממשלה היא שהם מכבדים את התהליך הפנימי, אבל צריך לומר שהייתה התקדמות מאוד איטית בעניין. יש תסכול גדול מאוד באוסטרליה בקרב הציבור, בקרב הקורבנות מהאיטיות של התהליך".

כזכור, נגד לייפר הוגש באוסטרליה כתב אישום הכולל 74 מקרי תקיפה קשים של תלמידותיה. לייפר נמלטה לישראל ומאז השלטונות באוסטרליה מבקשים את הסגרתה.

לאחרונה המליצה המשטרה להעמיד לדין את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בחשד שהתערב בפרשה בניגוד לחוק.

מהמלצות המשטרה עולה כי האירוע הראשון שנחקר במסגרת הפרשה עסק בחשד שליצמן ניסה להשפיע, לכאורה, באופן פסול על חוות דעתם של מספר פסיכיאטרים, עובדי משרד הבריאות, אשר מונו על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים לקבוע את כשירותה הנפשית של מלכה לייפר, המועמדת להסגרה לשלטונות אוסטרליה בגין תקיפת קטינות. החקירה זכתה לשם 'פרשת ההסגרה'.

המלצת המשטרה: נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לכאורה כנגד סגן שר הבריאות חה"כ יעקב ליצמן לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים והדחה בעדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר