"זו קטסטרופה"

הנציגים לא מתייאשים: נפגשו עם חה"כ יעקב אשר

במהלך המאבק של נציגי וועד התחבורה בבית שמש, נפגשו חברי הוועד עם חבר הכנסת מ'דגל' יעקב אשר, שהזדעזע: "ידעתי שיש מצוקת תחבורה, אך לא שיערתי את מימדיה" (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

מאבקם של תושבי בית שמש על התחבורה הציבורית לא שוקע, נציגי התושבים נפגשו אתמול (שני) עם חבר הכנסת יעקב אשר שהזדעזע ממצוקת התחבורה בבית שמש: "זו בעיה של כלל הציבור החרדי".

עוד בנושא ב'כיכר השבת'>>>

כאמור, אתמול נועדו חברי וועד הפעולה, יגאל חדד חבר מועצת העיר בית שמש, משה גרוס,יששכר רייך, ישעיה רייך, נתן רובינשטיין וצבי זיכל, עם חבר הכנסת יעקב אשר מ'דגל התורה'.

חברי ועד הפעולה הציגו במהלך הפגישה את המצוקה הקשה כפי שזו באה לידי ביטוי במספרים ונתונים המוכיחים כי העיר בית שמש מפגרת משמעותית מאחורי כל הערים החרדיות האחרות בהיקף התחבורה, זמינותה והתאמתה.

חברי הועד גם הציגו בפני אשר את הצעדים הנדרשים כדי לפתור את המצוקה באופן מיידי. לטענתם, יש להכפיל את מספר הנסיעות העירונית והבינעירוניות, להרחיב את שעות פעילות קווי האוטובוס כך שיפעלו מהשעה 5.00 בבוקר ועד לשעה 01:00 בלילה, להוסיף תחנות להעלאת והורדת נוסעים בשכונות רמת אברהם, משקפיים, רמת בית שמש ג’ 2, לתגבר משמעותית את התחבורה בשכונות חפציבה, הקריה החרדית ויפה נוף הסובלות מהזנחה של שנים.

חלק ממה שקורה בתחבורה בבית שמש

כמו כן העלו החברים דרישה הגיונית שאומרת כי צריך להשוות את מחירי התחבורה הציבורית לאלו הנוהגים בקווים דומים בירושלים. בנוסף, דרשו חברי הוועד לפעול שלא יקודם מכרז להפעלת תחבורה ציבורית בעיר בלא שתינתן לתושבים האפשרות להגיב על המסלולים, התחנות, התדירות ושעות הפעילות.

אשר, שמע את הנציגים וציין כי הוא ידע שקיימת מצוקת תחבורה בעיר, אך לא שיער את מימדיה. "בואו נעמיד דברים על דיוקם: זו לא סתם מצוקה. זו קטסטרופה".

לדבריו, "המצב הנוכחי הוא כשל מערכתי שנוגע בתכנון לקוי ובניתוק מתמיד מהשטח. זה משהו שאסור לעבור עליו לסדר היום".

הנציגים לא סתם הלכו ליעקב אשר, מכיוון שלפני שנכנס למשכן הכנסת היה אשר - ראש עיריית בני ברק והוא נחשב לבעל מומחיות מיוחדת בענייני בירוקרטיה בתפר שבין השלטון הארצי למקומי.

לכן, כצעד של רצון טוב, התחייב אשר לחברי הועד להירתם באופן מיידי לנושא ולפעול בכל הרמות ובכל המישורים על מנת לעורר את הגורמים הרלוונטים ולשים סוף למצב. "מצוקת התחבורה של תושבי בית שמש היא לא רק בעיה מקומית אלא בעיה של כלל הציבור החרדי. עשרות אלפי אנשים שסובלים כך באופן יומיומי זה דבר שאסור לאפשר לו להמשיך להתקיים, ואם נאפשר זה יזחל גם למקומות אחרים".

"אני קורא לשר סמוטריץ להפעיל את מלוא כובד משקלו על מנת לקדם ולספק פתרונות מיידיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר