סקר חדש

לראשונה: גנץ עוקף את נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה

יו"ר 'כחול לבן' הולך ומבסס את מעמדו כמתאים לתפקיד ראש ממשלת ישראל, כשלראשונה הוא עוקף בסקר דעת קהל את נתניהו - זאת כיממה לפני יציאה אפשרית לעוד בחירות (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גנץ ונתניהו (צילום ארכיון: דוברות הכנסת)

כיממה לבחירות אפשריות: סקר חדש מגלה, כי יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ עוקף בפעם הראשונה את יו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו, בשאלת מידת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה.

נתונים נוספים העולים בסקר, שערך מכון 'מדגם' עבור אתר 'וואלה!', מלמדים כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום (שלישי), מפת הגושים היתה זהה לחלוטין לזו הנוכחית.

מפלגת כחול לבן מתחזקת בסקר זה ועולה ל-35 מנדטים, הליכוד עולה ל-33, הרשימה המשותפת נשארת עם 13, יהדות התורה עולה ל-8, ש"ס 8, ישראל ביתנו 8, הימין החדש 6, העבודה-גשר 5 והמחנה הדמוקרטי 4.

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה הם איחוד הימין ועוצמה יהודית. עובדה זו, העולה גם מסקרים אחרים, היא שגורמת לנתניהו לעשות כל שביכולתו כדי לאחד את שתי המפלגות הקטנות הללו.

כאמור בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, לראשונה מקבל ח"כ בני גנץ אחוזים גבוהים משל נתניהו: 38% חושבים שהוא מתאים לכהן כראש ממשלה, ו-37% השיבו כי נתניהו מתאים יותר.

באשר לשאלה מי אשם בבחירות המתקרבות, שככל הנראה ייצאו מחר בערב לדרכן: 41% חושבים כי נתניהו אשם בכך, 33% מאשימים את אביגדור ליברמן, 6% חושבים כי בני גנץ אשם, 5% הסבורים כי האשמה היא על עמיתו יאיר לפיד אשם ואילו רק אחוז בודד מהציבור חושב כי המפלגות החרדיות הן האשמות בהליכה לבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר