יומיים לבחירות

המכתב שזויף: הרב הבכיר לא הגן על קורבין האנטישמי

האם הגאון רבי אפרים פאדווא, אב"ד בלונדון, יצא להגנת יו"ר מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין, שהיהודים חוששים כי ייבחר לראשות הממשלה? מתברר כי מדובר בזיוף • מי עומד מאחוריו - ומה מטרתו (עולם)

יענקי כץ | כיכר השבת |
קורבין, והגר"א פאדווא (צילום: א בליק / shutterstock)

פרסום ראשון: סערה בקהילות החרדיות בבריטניה, בעקבות מכתב שהופץ היום (שלישי) בחתימת האב"ד הגאון רבי אפרים פאדווא, בו הוא יוצא כביכול להגנתו של ג'רמי קורבין, המועמד האנטישמי לראשות ממשלת בריטניה, בבחירות שיתקיימו מחרתיים בממלכה.

כזכור, בעוד יומיים יצעדו כ-65 מיליון תושבי בריטניה אל הקלפיות, לבחירות דרמטיות והיסטוריות, בהן לראשונה רץ מועמד אנטישמי מוצהר, יו"ר מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין, לתפקיד ראשות הממשלה. מולו מתמודד בוריס ג'ונסון, ראש הממשלה המכהן, והסקרים האחרונים מורים כי סיכוייו לנצח גבוהים משל קורבין.

בקהילה היהודית הגדולה בממלכה המאוחדת הביעו לאחרונה חשש רב מהצלחתו של קורבין, והדבר בא לידי ביטוי בין היתר בדבריו של הרב הראש הרב מירוויס, שכתב בטור ב'טיימס' הלונדוני: "כמה מעורב בדעות קדומות צריך להיות ראש האופוזיציה כדי להיחשב בלתי כשיר לתפקיד? האם שיתוף פעולה עם מי שהסיתו לשנאה נגד יהודים זה מספיק? האם לכנות 'חברים' את מי שתמכו ברצח יהודים זה מספיק?...".

מיד לאחר פרסום מאמרו של הרב מירוויס, פרסם הרב מאיר וויינברגר, דיין בחסידות סאטמר בלונדון, 'מאמר הבהרה', בו כתב: "אנו כותבים מטעם הוועד המנהל של ארגון יהודי אירופה המאוחדת ביחס להצהרה מטרידה בצורה חריגה שדווחה היום בתקשורת, בטענה כי הרוב המכריע של יהודי בריטניה נמצאים בחרדה בגלל הסיכוי לניצחון במפלגה בבחירות הכלליות הקרובות. בבקשה תדע שאנו דוחים ומגנים באופן מוחלט את ההערות הללו, שאינן מייצגות את דעותיהם של היהודים החרדים החיים בבריטניה".

אלא שבשעות האחרונות הופץ מכתב מפתיע, בעל עמדה זהה, עליו חתום לא אחר מהגאון רבי אפרים פאדווא, אב"ד בלונדון ומבכירי הרבנים בממלכה, היוצא אף הוא להגנתו של קורבין, מפני האשמתו באנטישמיות.

"גילוי הדעת" המזויף (צילום מסך)

ל'כיכר השבת' נודע, כי מקורבי הרב זועמים בשל טענתם כי מדובר בזיוף מוחלט. "מי שעשה את זה, אלו סיקריקים, שמטרתם להתקרב כך לקורבין, ובשביל זה העזו להכפיש את רבנו".

"ברור שהוא לא בעד קורבין, חס וחלילה", הם מוסיפים. "מי שזייף את המכתב, עתיד ליתן על כך את הדין. זהו פשע בל יכופר".

וכך "כתבו" הגר"א פאדווא ורבנים נוספים, תחת הכותרת 'גילוי דעת מאת הרבנים הגאונים שליט"א': "נחרדנו לשמוע אשר ישנם כאלו שמפיצים שמועות והטילו אשמה על ראש מפלגת הלייבור מר ג'רמי קורבין שהוא שונא יהודים וכדומה".

"אשר על כן אנחנו מגלים דעתנו, שאין לנו שום שייכות חס ושלום מכל וכל בהפעולות הבלתי אחראים הנ"ל...", מדגישים הרבנים, ומסבירים: "יהודים נאמנים אנו להשם ולתורתו, ודורשים בשלום המלכות אשר אנו דרים בה ונוהגין כבוד במנהיגיה".

לדבריהם, "חס ושלום, לא יעלה לנו על הדעת להתגרות עם פאליטישע לידיערס (מנהיגים פוליטיים .י.כ.), כמו שהורו לנו חז"ל, וכמו שנצטווינו על ידי הנביא ירמיה (כ"ט ז) 'דרשו את שלום העיר אשר הגליתי אתכם שמה והתפללו בעדה אל ה' כי בשלומה יהיה לכם שלום'".

"ובזכות שנקבל עול הגלות, ונתנהג בדרכי הכנעה כאן, כאלפי שנות גלותנו בכל דור ודור, נזכה להינצל מכל מיני עקתין בישין", מסתיים לו המכתב, שכאמור מזויף.

כזכור, רק היום נחשף כי אחד מאתרי האינטרנט הפופולריים המנהלים מסע יחסי ציבור בעד קורבין, מנוהל על ידי פעיל חמאס מוצהר, מרצועת עזה.

בעבר כידוע שיבח קורבין את ארגון הטרור, כינה אותו "ארגון הפועל למען שלום וצדק חברתי" ואף הזמין את נציגיו בשנת 2006 לאירוע בפרלמנט הבריטי לצד "החברים שלנו מחיזבאללה". כמו כן, הוא התחייב להכיר במדינת פלסטין מיד לאחר בחירתו האפשרית לראשות ממשלת בריטניה וקרא להפסיק את קשרי הסחר בין אירופה לבין ישראל ולהטיל עליה עיצומים כלכליים.

עובדות אלו, המוכיחות את גישתו העוינת של קורבין, הן גורמות ליהודי בריטניה לחוש בשבוע הבחירות הזה בענן קודר המתקשר מעל שמי מדינתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר