הולכים לבחירות

"לחדול מהספינים"; גנץ ונתניהו שוב מתקוטטים

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ קרא לרה"מ נתניהו שלא יסתתר מאחורי החסינות כדי להקים ממשלה, ונענה בתגובה מהירה מראש הממשלה: "בני גנץ, אני קורא לך לחדול מהספינים" (חדשות)

נתניהו וגנץ. ארכיון (צילום: Hadas Parush/Flash90)

לאחר שהונחה הצעת החוק להתפזרות הכנסת העשרים ושתיים על-ידי ח"כים מסיעות 'הליכוד' ו'כחול לבן', יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיכים להתקוטט ביניהם בחילופי האשמות על הכישלון בהקמת ממשלהץ

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר הערב: "אזרחי ישראל, נותרו קצת יותר מ-24 שעות בכדי למנוע בחירות יקרות ומיותרות. אני רוצה שתדעו שאני וחבריי בכחול לבן עושים את כל המאמצים בכדי למצוא מתווה שיביא להרכבת ממשלה מבלי שנוותר על עקרונות היסוד שבגללם נכנסנו לפוליטיקה.

הקריאה של בני גנץ (צילום כחול לבן)

"אני קורא גם הערב לנתניהו, תודיע, כפי שהבטחת לפני הבחירות הקודמות, שלא תסתתר מאחורי החסינות הפרלמנטרית ותלך להגן על חפותך בבית המשפט. חשוב לי לומר - יש לך את הזכות המלאה להגן על עצמך אבל אסור להפוך את הכנסת לעיר מקלט. עשה זאת בכדי שנוכל למצוא פתרון ולהרכיב ממשלה".

גנץ הוסיף ואמר: "למעלה ממחצית ישראל הצביעו לכחול לבן ולליכוד, יש לנו את האפשרות והאחריות להרכיב ממשלת אחדות טובה ישראל".

בתגובה, אומר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בני גנץ, אני קורא לך לחדול מהספינים. אחרי 80 ימים הגיע הזמן שיום אחד, לטובת אזרחי מדינת ישראל, נשב ונדון ברצינות למען הקמת ממשלת אחדות רחבה, זה עדיין לא מאוחר".

הבוקר, האשים יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, כי "אם ב-24 השעות הקרובות לא תקום ממשלה, זה אך ורק בגלל שמנהיגי שתי המפלגות הגדולות, הליכוד וכחול לבן, לא היו מוכנים לוותר על האגו ולא יכלו להגיע להסכמה מי יכהן ראשון כראש ממשלה ומתי תהיה הרוטציה. כל השאר זה סיפורים ותירוצים.

"לשתי המפלגות ביחד יש 65 מנדטים. הם לא צריכים שום מפלגה נוספת על מנת להקים ממשלה. חוסר הנכונות של נתניהו להפרד מהגוש החרדי-משיחי והנכונות של שלוש הרמטכ"לים להקים ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת, שהתייצבה בעימות האחרון בעזה לצד ארגון הטרור, הג'יהאד האיסלאמי, והאשימה את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה, לא היו מקובלות על ישראל ביתנו בעליל".

ליברמן סיפר כי "בימים האחרונים הופעל על 'ישראל ביתנו' מסע לחצים ופיתויים כפי שאני לא זוכר מאז שהתחלתי את דרכי בפוליטיקה הישראלית. אני גאה בחבריי למפלגה. אנחנו המפלגה היחידה בארץ שמסוגלת לקבל החלטות אך ורק לטובת מדינת ישראל, ובניגוד מוחלט לאינטרסים הפוליטים והאלקטוראליים שלה. הוצע לנו כל תפקיד אפשרי בממשלה ובכנסת. כל זה רק שנסכים להכנס לממשלה צרה, בניגוד להבטחתינו לבוחר.

"מיותר לציין שדחינו את כל ההצעות האלו על הסף. גם בשל שיקולים עקרוניים אבל לא פחות בשל שיקולים מעשיים. ממשלה צרה תהיה צרה גדולה למדינת ישראל. ממשלה כזאת לא תתפקד, אלא תדמם. מפלגת 'ישראל ביתנו' היתה עקבית וברורה בנושא מתחילת מערכת הבחירות ועד עתה. אמרנו שלא נצטרף לשום ממשלה צרה, כי ממשלה כזו לא תוכל להתמודד עם האתגרים הכלכליים והביטחוניים העומדים על הפרק. החלטות דרמטיות מחייבות הסכמה לאומית רחבה, קודם כל בכנסת, ואם באמת דואגים לאינטרס הלאומי ולא הפרטי אין מנוס אלא להקים ממשלה לאומית רחבה".

ליברמן חתם את דבריו: "אני קורא שוב לשתי המפלגות הגדולות להתעלות מעל השיקולים הפוליטיים הצרים ולהקים ממשלה אחדות לטובת עם ישראל, ולהפסיק את משחק ההאשמות הציני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר