צפו בתיעוד

חטיבת האש בחנה את הרקטה המשודרגת

לוחמי "חטיבת האש 215" של חיל התותחנים בצה"ל, ערכו לראשונה מאז שהפכו לחטיבה, תרגיל בו בחנה החטיבה את יכולת הסיוע שלה, האיתור ותקיפת האויב באופן חדשני (צבא)

(צילום: דובר צה"ל)

לוחמי "חטיבת האש 215" של חיל התותחנים בצה"ל, ערכו לראשונה מאז שהפכו לחטיבה, תרגיל טקטי בו בחנה החטיבה את יכולת הסיוע שלה לכוחות בשטח, יכולת האיתור ותקיפת האויב באופן חדשני.

התרגיל, שנערך במהלך השבוע האחרון, שילב פלוגת את"ר, גדוד רוכ"ש ויכולות חדשות בתחום הפעלת האש, ובדק בעיקר את יכולות הסיוע שלה לגדודים המתמרנים שנמצאים בשטח.

התרח"ט הזה מצטרף לאימון נוסף שנערך לפני כחודש וחצי, בו השתמשה החטיבה לראשונה ברקטת "רומח" המשופרת, שנכנסה לשימוש צה"ל בשנים האחרונות, נוסתה בחיל התותחנים, ועברה כעת שדרוג המאפשר לה פגיעה מדויקת ביעדים בטווח של עשרות קילומטרים.

בצה"ל מציינים כי הרקטה הזאת לא מיועדת רק לגזרה הצפונית, אלא גם יכולה לסייע בתקיפת יעדים נקודתיים ברצועת עזה. השימוש בה בתרגיל הצביע על אחת היכולות החשובות של חטיבת האש - לבצע תקיפות זמינות ומהירות מבלי להסתמך על גורמים אחרים.

מפקד סוללה ג' בחטיבה, סרן אריאלי פנחס, סיפר על מהות התרח"ט הראשון, "בדומה לתפקידנו בחירום, עיקר התרגיל מבוסס על סיוע לכוחות החי"ר. היכולת החדשה שמתורגלת לראשונה במסגרת החטיבה היא ההתבססות על פעולות עצמאיות של כוחותינו בכל הנוגע להפעלת אש ומבצעי אש שיאפשרו לנו בסוף לאתר ולנטרל את האויב באופן עצמאי לגמרי".

"דבר חדש שתרגלנו בפעם הראשונה, הוא הצטרפותן של יחידת האת"ר (איתור תקיפה רשתית) רוכ"ש (רוכב שמים), שעברה לחטיבה כחלק מהשינוי, ופלוגה אחת של יחידת את"ר. שני אלה הפכו לגדוד אחד במסגרת האימון", הוא מתאר, "הצטרפו אלינו גם כוחות נוספים, גדודי סדיר ומילואים נוספים שמעולם לא השתתפו באימון בסדר גודל כזה".

"התרגיל היה מוצלח ביותר", מסכם סרן פנחס, "הצלחנו להבין את הקשר בין הכוחות, לחבור לקש"א שבקצה, תוך הבאת יכולות הפעלת האש החדשות לידי ביטוי במתאר צפוני. מעל הכל - התחלנו בתהליך יצירת שפה משותפת שתכין אותנו לקראת הדבר האמיתי, ושתשנה את פני שדה הקרב העתידי מקצה לקצה".

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר