בנאום תוקפני

ליברמן מאשים: "ח"כים מ'כחול לבן' יצאו מגדרם לרצות את החרדים"

יו"ר ישראל ביתנו, איווט ליברמן, כינס ישיבת סיעה במהלכה תקף את הליכוד ובמיוחד את 'כחול לבן' שלדבריו "רימו את הבוחרים שלהם", בשל יחסיהם עם הח"כים החרדים (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כינס ישיבת סיעה שעות קודם שהכנסת תצביע על פיזורה באופן רשמי כשהוא תוקף בה את כולם.

"השאלה הראשונה למה אנחנו הולכים לבחירות. שתי המפלגות הגדולות שיש להם 65 מנדטים נושאות באחריות למערכת בחירות מיותרת. מעבר לקרב האגו שהתנהל מי ראשון ומי שני, גם במישור המהותי, לא ליכוד ולא כחול לבן, לא רצו ממשלת אחדות. שתי המפלגות העדיפו בחירות מוקדמות", האשים ליברמן.

"בליכוד מה שמעניין זה לא ממשלה רחבה ולא צרה אלא 61 בלי ישראל ביתנו, על מנת לפתור בעיות אחרות שלא קשורות לענייני מדינה. גם כחול לבן בגלל מתיחות פנימית לא רצו להקים ממשלת אחדות. הם החליטו לגרור את המדינה למערכת בחירות נוספת", אמר ליברמן.

לטענת, ישראל ביתנו לא הייתה הגורם לבחירות, "לא פסלנו אף אחד, אבל אמרנו כי לא ניכנס בשביל כיסא. אלא בשביל להוביל שינויים בנושא הביטחון - פרשתי מתפקיד שר הביטחון. הפקירו את תושבי הדרום, ועשו ניסיון לקנות שקט בכסף קטארי".

"גם בנושא דת ומדינה דיברנו על תח"צ בשבת, נישואים אזרחיים וגיור. לא קיבלנו שום תשובה מספקת", טען ליברמן כשהוא מתעלם מהנפיצות של הנושאים שהעלה.

"אנחנו נאמנים לערכים שלנו ולעקרונות, לא מרמים אף אחד, שמרנו על התנהלות ממלכתית. לא הסכמנו להחליף את יו"ר הכנסת ואת יו"ר הועדה המסדרת. לא הסכמנו לתמוך בחוק שמונע מח"כ שיש נגדו כתב אישום להרכיב ממשלה ולהיות מועמד לראשות הממשלה. לא הסכמנו לכל השינויים שניסו לעשות במחטף", אמר יו"ר ישראל ביתנו.

לסיום הוא תקף בחריפות דווקא את 'כחול לבן', "תמכנו במתווה הנשיא למרות שהעניק יתרון לנתניהו. התנהלנו בצורה הכי אחראית. גם כחול לבן התנהלו בצורה מחפירה הם למעשה רימו את הבוחרים שלהם. ראיתי ח"כים של כחול לבן שיוצאים מגדרם לרצות את החרדים בוועדת הכספים ובוועדת הכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר