הפרשן נגד ליברמן • צפו

יעקב ברדוגו: "אפילו בתקופת אוסלו לא הייתה כזו הסתה"

פרשן גל"צ, יעקב ברדוגו, תוקף בראיון מיוחד את ההסתה של איווט ליברמן כנגד הציבור החרדי ואומר כי "אפילו בתקופת אוסלו לא הייתה שנאה כמו היום, שטנה ברמה שהורסת משפחות" • צפו (חדשות)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הפרשן הפוליטי של 'גלי צה"ל', יעקב ברדוגו, בראיון מיוחד לישי כהן ואבי רבינא, במשכן הכנסת, מדבר על הדרמה פוליטית וההליכה לבחירות שלישיות, תוקף את ההסתה של ליברמן נגד החרדים, מנתח מי באמת אשם בפלונטר שנוצר ומה לדעתו יתרחש ביום שאחרי הבחירות ונותן גם ציון לפוליטיקאים החרדים.

כל מי שמאזין לך בחודשים האחרונים שמע אותך אומר כי הפתרון האמיתי הוא מועד ג' - האם האמנת באמת שנגיע למצב הזה?

"אני הערכתי כבר ב-18 בספטמבר שבחירות מועד ג' קרובות מתמיד, כי זיהיתי שאין סיכוי. היום, כשיצא הפוסט של אביגדור ליברמן הבנו שהכל אישי, לא הייתה פה שום סוגיה מלבד העניינים האישיים של אביגדור ליברמן".

ליברמן רוצה להוריד את הראש של נתניהו?

"לא יודע, אני קראתי היום בפוסט של ליברמן שיש לו מאבק אישי מול ביבי. תאמין לי, אני מכיר קרבות, אני בוגר הקרב של דוד לוי עם 'הקלטת הלוהטת' ועוד הרבה מאוד קרבות, כולל מאבקים שליברמן היה בצד השני".

מה ליברמן רוצה, אתה מסכים עם דרעי שהוא רוצה להוריד את הראש של נתניהו?

"כנראה שכן, אני לא יודע מה הסיבה אך זו הסיבה הבטוחה שאנחנו נמצאים פה היום בפעם השלישית, הניתוח שלי בזמנו היה ניתוח קר ומחושב והנה אתה רואה שבסופו של דבר צדקתי".

נתניהו לא אשם פה בכלל?

"כולם אשמים, גם בהגשת כתב החשדות הם שקשורים לטרללת שקורה פה. יש פה משחק מאוד אינטנסיבי, כולל זה שהדמוקרטיה קורסת, ולכן האשמים הם כולם, ללא יוצא מן הכלל".

מה אתה אומר על ההסתה הבלתי נפסקת של ליברמן נגד החרדים

"אני אומר לך שאפילו בתקופת אוסלו שאני ודוד לוי קיבלנו מכות בכיכר ציון, לא הייתה אז שנאה כמו היום, היו ויכוחים אידאולוגיים, היום זה שטנה ברמה שהורסת משפחות, הוויכוחים מגיעים לידי כך שאנשים לא יכולים לאכול ביחד סעודות שבת, משפחות וחברים נהיו אויבים, כזה דבר למרות ניסיוני, אני לא זוכר כה קיטוב ושנאה".

מה קרה בין ליברמן לדרעי?

"אני מכיר את החברות הזו מקרוב ובצורה הכי אינטימית שבעולם, ואני חושב שזה בדיוק מה שקרה גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. זה לא משהו פוליטי זה שנאה אישית. אין פוליטיקה, הכל אישי".

מה אתה אומר על היחס של התקשורת כלפי הציבור החרדי?

"לא אני המצאתי את האמירה 'לאתרג', אמנון אברמוביץ', בכיר הפרשנים, המציא את ה'לאתרג', כלומר אם אתה בצד שלנו אנחנו נאתרג אותך. התקשורת הישראלית נשלטת ברובה על ידי אנשי שמאל".

איך אתה מתמודד עם כך שלא אומרים לך שלום במסדרונות גל"צ?

"הנס שלי זה שהפרנסה שלי לא תלויה בתקשורת, ואמרתי כבר, שהעיסוק שלי בתקשורת החל בהנאה והמשיך להנאה צרופה. היום אני לא נהנה בתקשורת אני מרגיש סוג של שליחות. ברגע שאני שליח זה לא מעניין אותי מה אומרים עלי.

"אני לא מגדיר את עצמי ימין או שמאל, אני רוצה להחזיר אהבה למדינת ישראל. אני נלחם כדי לקיים פה מדינה נורמלית. צריך לתקן את מערכת המשפט, אני גדלתי ב'ליכוד' ולשם כנראה אני שייך".

איך היחס שלך לפוליטיקאים החרדים?

"אני כועס עליהם שהם לא יודעים לקרוא את המציאות, אך יחד עם זאת הם החברי כנסת הכי מוכשרים בכל הכנסת".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר