בגלל האישום

נתניהו הודיע לבג"צ: אתפטר מתפקידיי כשר

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן במקביל גם כשר הבריאות, הרווחה, החקלאות והתפוצות, הודיע בתשובה לבג"צ כי יתפטר מתפקידי השר עד ה-1 לינואר, וימנה מחליפים (ארץ)

נתניהו, הלילה בכנסת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שלושה שבועות אחרי הגשת כתב האישום נגדו, הודיע הבוקר (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו לבג"צ כי בכוונתו להתפטר מכל תפקידי השר בהם הוא מחזיק עד לתאריך ה-1 בינואר 2020.

המשמעות היא שנתניהו יחדל לכהן כשר הבריאות, הרווחה, החקלאות והתפוצות, וימנה במקומו שרים אחרים עם זאת, נתניהו לא מתכוון להתפטר מראשות הממשלה.

את ההודעה לבג"צ, מסר בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון שטענה כי על פי הלכת דרעי-פנחסי שר שהוחלט על הגשת כתב אישום נגדו אינו יכול להמשיך ולכהן בתפקידו.

פרקליטיו של נתניהו הודיעו שמשפטית הוא אינו חייב לעשות זאת, אך למרות זאת בחר לחדול לכהן בתפקידיו כשר בתחילת השנה הלועזית החדשה.

עוד נטען כי החוק מחייב שר להתפטר רק לאחר הרשעה עם קלון ולא חל על ראש הממשלה. לעמדת נתניהו, אין מקום להתערבות של בג"ץ בסוגיית ההתפטרות.

"אמון הציבור במערכת המשפט מחייב שקביעתו המפורשת של המחוקק בחוק יסוד היא זו שתקבע את הרף המחייב. התערבות שיפוטית בעניין זה, אינה ראויה ותפגע קשות בעקרון הפרדת הרשויות, בדמוקרטיה הישראלית ובסמכותה של הכנסת להסדיר את הסוגיה בחוק יסוד מפורש כפי שעשתה".

התנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה כי "צר לנו שראש הממשלה בחר ביודעין להפר את הדין משך שבועות ארוכים והודיע על ההתפטרות רק בעקבות העתירה לבג"ץ שהגישה התנועה. אנו קוראים לבית המשפט להורות לראש הממשלה להתפטר לאלתר מכל תפקידיו, גם כראש ממשלה".

"נתניהו צריך להילחם על חפותו כאדם פרטי ולא מתוך לשכת ראש הממשלה. אוי לנו אם ראש הממשלה יגרור את המדינה כולה יחד איתו אל ספסל הנאשמים", נמסר מהתנועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר