בחירות 2020

הנשיא ריבלין בפנייה לאזרחים: "אל לנו לשקוע בייאוש; אסור שנאבד אמון"

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לפיזור הכנסת ויצא בפניה אל הציבור שלא לאבד אמון בשיטה הדמוקרטית: "אל לנו לשקוע בשעה זו לייאוש או טרוניה חסרת תועלת" (אקטואליה)

(צילום: אבי קנר)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס היום (חמישי), לפיזור הכנסת וההליכה לבחירות שלישיות, ופנה אל אזרחי ישראל בתפילה ובקשה לצמיחה ותיקון מתוך הקושי הגלום בימים אלה.

"יקירותיי, יקיריי, אזרחי ישראל", פתח הנשיא את דבריו, "בתום שתי מערכות בחירות ובפתחה של מערכת בחירות שלישית, אני מאמין כי זוהי שעת מבחן גם של הציבור הישראלי - שהוא אשר יכריע מיהם מנהיגיו.

"הדמוקרטיה הישראלית הייתה ועודנה מקור גאוותנו, ואנו יודעים, שלשיטה הדמוקרטית יש גם מחירים. כולי תפילה כי עומק המשבר הפוליטי הנוכחי, על השסעים שהוא חושף בקרבנו, יוביל אותנו כחברה וכמדינה להילחם לא רק עבור זכותנו לחלוק אלה על אלה - אלא גם עבור חובתנו למצוא על מה להסכים".

הנשיא המשיך ואמר כי "אני יודע כי אנחנו יכולים לחיות יחד כאחים גם מתוך ההבנה שיש סוגיות שלא נסכים עליהן. אני מקווה כי מערכת בחירות זאת תהיה האחרונה לארבע השנים הקרובות. אני מאמין שימצאו בנו הכוחות הפנימיים ונדע לצמוח כאומה וכחברה מן השסע והמחלוקת המפלגים בינינו - להסכמה ועשייה לטובת כולנו.

"אל לנו לשקוע בשעה זו לייאוש או טרוניה חסרת תועלת. אסור שנאבד את האמון בשיטה הדמוקרטית וביכולת שלנו לעצב את מציאות חיינו בידינו שלנו בזכותה. כשתגיע השעה, נגיע כולנו לממש את זכותנו הדמוקרטית ונעשה זאת מתוך תקווה לעתיד טוב יותר מהר ככל האפשר עבור כולנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר