שר עם הנרצח • צפו

הירי בניו ג'רזי: ליפא שמלצר בהספד מצמרר

כוכב הזמר החסידי, ליפא שמלצר, פרסם פוסט מצמרר ומרגש על משה הירש דויטש ז"ל - אותו פגש ימים ספורים לפני שנרצח באירוע הירי במרכול הכשר בניו ג'רזי (ברנז'ה, אנשים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום וידאו: מתוך הטוויטר של ליפא שמלצר; צילום תמונה: יניב יצחק)

כוכב הזמר החסידי, ליפא שמלצר, פרסם פוסט מצמרר ומרגש על משה הירש דויטש ז"ל - שנהרג ביום שלישי האחרון באירוע הירי במרכול הכשר בעיר ג'רזי סיטי שבניו ג'רזי שבארצות הברית.

בפוסט, סיפר שמלצר כי הוא נפגש עם המנוח ימים ספורים קודם האסון: "קשה למצוא את המילים ברגע זה. חמישה ימים בלבד לפני המאורע הזה, מלא הרוע, הגיש לי הקדוש משה הירש דויטש הי"ד מנה עיקרית, בשבע ברכות של ידידו שמואל, שנערך בבניין תלמוד התורה של סאטמר".

ליפא סיפר כי "משה הירש הציע לי לאכול, ואמר לי: 'הרבנית של מנהל הת"ת היא טבחית מעולה'. השבתי לו שיש לי מעט כאב שיניים, ולכן אני נמנע בימים אלו מאכילת בשר. 'לפחות קח עוד קערת מרק', הגיב לי המנוח בחינניות - ביום החמישי האחרון שלו בעולם הזה. הוא הגיש לי מיד צלחת נוספת, של מרק בקר".

"בתיעוד למעלה תוכלו לראות אותו עוזר לי לשיר את הפיוט 'דוי הסר וגם חרון', לאחר שהסברתי לו שזו הפעם הראשונה שכיבדו אותי לשיר את הפיוט בשבע ברכות", נזכר ליפא.

לסיום כתב כוכב הזמר החסידי: "אכלנו יחד, שרנו יחד, רקדנו יחד, ולמרות שהוא מת לבד - הוא חיזק את כולנו יחד".

כזכור, ביום שלישי האחרון שני חמושים התבצרו במרכול כשר בעיר ג'רזי סיטי בניו ג'רזי שבארצות הברית, ופתחו במסע ירי, במהלכו נהרגו שוטר ושלושה אזרחים - עד ששני היורים חוסלו.

בין ההורוגים היו שני יהודים חסידי סאטמר - משה הירש דויטש ז"ל, בן 24, ולאה מינדל פרנץ, בת 33 - אחותו של הזמר יואלי גרינפלד ונכדה של בעל מאפייה מוכרת בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר