החשש מהבחירות

התפילה המיוחדת בשמונה עשרה להצלחת היהודים בבריטניה

הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, גאב"ד 'אבי עזרי' - מרכז פ"ת וראש בית הוראה הכללי ירושלים, קרא לתלמידיו להתפלל בשמונה עשרה להצלחת יהודי בריטניה בבחירות (אקטואליה)

הגרב"צ קוק (צילום: שובו)

הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, גאב"ד 'אבי עזרי' - מרכז פתח תקוה וראש בית הוראה הכללי ירושלים, קרא בצהריים (חמישי) לתלמידיו בדאגה, לעורר רחמים על יהודי אנגליה החרדים על גורלם, במסגרת הבחירות היום לראשות הממשלה בהן מתמודד מועמד אנטישמי תומך טרור בשם ג'רמי קורבין.

"זו סכנה ממש, ה' ישמרנו", אמר הגרב"צ בשיעורו. "על כולנו להתחזק בתורה ובתפילה. וידוע מחז"ל כי מי שלא מתפלל על חברו בשעת צרתו - נקרא אכזר, הרי כולנו כגוף אחד".

התשובה נאמרה במענה לשאלת תלמידיו בישיבת 'תורת חיים' בירושלים ,שבני משפחותיהם מתגוררים באנגליה ושאלו כיצד הם יכולים להתפלל לשלום יקיריהם בריטניה.

הרב השיב להם כי לא רק הם, אלא כל יהודי חייב להתפלל על יהדות בריטניה, בתפילת שמונה עשרה. "אמרתי כמה פעמים תפילת 'אחינו כל בית ישראל' ואף הוספתיה בשמונה עשרה בברכת 'ראה בעניינו', לפני 'כי גואל חזק', כדאי להוסיף 'אחינו כל בית ישראל ובפרט הנמצאים באנגליה הנתונים בצרה, המקום ירחם עליהם... כי גואל חזק אתה', וכנאמר ברמב"ן בתחילת פרה"ש 'נכתבה הפרשה הזאת להודיע כי הציל הקב"ה את עבדו וגאלו מיד חזק ממנו, וישלח מלאך ויצילהו'".

הגרב"צ נוסיף וביקש: "ונכווין ביותר באמרינו בתפילת מעריב 'ונאמר כי פדה ה' את יעקב וגאלו מיד חזק ממנו'".

כידוע, 47 אחוז מיהודי אנגליה הצהירו כי אם קורבין ייבחר, הם ישקלו לעזוב את המדינה, בשל חששם מהאנטישמיות שתתגבר ביתר שאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר