פיקוח נוקשה

גם בפעם השנייה: ישיבת 'כנסת יצחק' נכשלה בביקורת

דקות ספורות לאחר תחילת 'סדר שני', הופיעו פקחי משרד החינוך במוסדות 'חדרה-קרית ספר' - הפעם עם רשימה של עשרות אברכים - אך רובם לא הספיקו להגיע מביתם (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

אכזבה בישיבת 'כנסת יצחק'-קרית ספר, בה לומדים גם מאות אברכים תושבי העיר, לאחר שמוסדות הישיבה שוב לא צלחו את הביקורת של פקחי משרד הדתות. בישיבת בית מתתיהו לעומת זאת הצליחו לתקן, ועברו בהצלחה את הביקורת החוזרת.

גל הביקורות בהיכלי הישיבות נמשך, כשהשבוע הנוכחי הוקדש לביקורות חוזרות במוסדות שלא עברו את הביקורת הראשונה.

ישיבת 'כנסת יצחק' שבמודיעין עילית, שבראשות הרב שמעון נוביק, כמו גם הכולל בהיכל הישיבה המונה מאות אברכים, לא עברו את הביקורת בשבוע שעבר.

היום (חמישי) בשעה 15:45, דקות ספורות לאחר תחילת 'סדר שני', הופיעו הפקחים - הפעם עם רשימה של עשרות אברכים, ודרשו כי יתייצבו בפניהם מיידית לביקורת.

כחצי שעה לאחר מכן, כשרוב האברכים ברשימה לא הראו נוכחות, הפקחים עזבו, והודיעו: הביקורת נכשלה.

פקחים מול אברכים. ארכיון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בישיבה טוענים להגנתם, כי הפקחים רשמו כ'נפקדים' גם אברכים רבים שכן נכחו, משום שלא היתה ברשותם תעודת זהות, זאת למרות שהישיבה הציגה צילומי תעודת זהות מהמשרד. עורך דין מטעם הישיבה שהגיע למקום, ביקש שלפחות יירשם בפרוטוקול שהאברכים נכחו אך ללא תעודה מזהה.

הדאגה כעת היא מפני איבוד תקציבה של הישיבה, בה תולים את תקוותם בכך שאגף הישיבות במשרד החינוך יצדיק את טענותיהם, וגם בביקורת נוספת - שלישית במספר - שצפויה להיערך בקרוב בשיטה הרגילה, לפיה כלל האברכים נדרשים לעבור בפני הפקחים.

החשש בישיבת כנסת יצחק ('חדרה קרית ספר'. י.ק.), הוא בשל העובדה כי אחוז הפסילה בפעם השלישית גבוה במיוחד, ויידרוש מהם להגיע ל-98% נוכחות כדי לעבור את הביקורת.

בתוך כך, הביקורת החוזרת שנערכה הבוקר בישיבת 'בית מתתיהו' הסתיימה בהצלחה של 94 אחוזים, ותיקנה בכך את תוצאות הביקורת הקודמת.

כזכור, השבוע נערכה ביקורת חוזרת גם בכולל של חבר מועצת החכמים הגר"ש בעדני, שם לא עברו בשבוע שעבר, והפעם כן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר