ידיד ישראל ניצח

הקלה ליהודי בריטניה: בוריס ג'ונסון הביס את ג'רמי קורבין

המפלגה השמרנית בראשותו של בוריס ג'ונסון, הביסה על פי כל ההערכות, בבחירות בבריטניה את מפלגת הלייבור, בראשותה עומד ג'יימס קורבין, מבקר חריף של ישראל ופרו פלסטיני מובהק (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דף הפייסבוק של ג'ונסון)

המפלגה השמרנית בראשות בוריס ג'ונסון, ידידה של ישראל, רשמה ניצחון סוחף בבחירות הכלליות בבריטניה ותיהנה מרוב מוחלט בבית הנבחרים – כך עולה מהתחזיות המעודכנות שפורסמו הבוקר (שישי), עם התקדמות הספירה של קולות האמת. לפי התחזיות האלה, השמרנים יגדילו את כוחם ל-363 מושבים לפחות – הרבה יותר מ-326 המושבים שהיו צריכים להשיג כדי לזכות ברוב מוחלט.

בהנחה שאלו יהיו גם נתוני האמת, יוכל ראש הממשלה בוריס ג'ונסון לאשר בפרלמנט את הסכם הברקזיט שגיבש עם האיחוד האירופי ולסיים את הסאגה שמשתקת את הכלכלה הבריטית כבר שלוש שנים.

לפי "סקיי ניוז", התחזית המעודכנת צופה לשמרנים הישג של בין 363 ל-369 מושבים, בעוד הלייבור בראשות ג'רמי קורבין, מבקר חריף של ישראל ותומך מובהק בפלסטינים, צונחת למספר מושבים שנע בין 193 ל-199. לפי התחזית של BBC, השמרנים יזכו ל-362 מושבים והלייבור ל-199.

ג'ונסון לא רק ניצח במספר המושבים של מפלגתו אלא גם הצליח להשיג ניצחון אישי במחוז הבחירה שלו בלונדון שם היה חשש כי יפסיד ליריבו מהלייבור. ג'ונסון לא רק ניצח במחוז אלא גם הצליח להגדיל את כוחו בקצת יותר מאחוז.

עם הגיעו למטה ספירת הקולות במחוז אמר ג'ונסון כי נראה שהשמרנים קיבלו "מנדט עוצמתי לגמור עם הברקזיט, לאחד את המדינה הזו ולהצעיד אותה קדימה". הוא הודה לתומכיו ואמר כי נראה שהיו אלה בחירות "היסטוריות". שעות ספורות לפני כן, בהודעת אי-מייל ששלח לחברי מפלגתו, כתב ג'ונסון: "אני מקווה שאתם נהנים הלילה מחגיגה. לא היינו יכולים לעשות את זה בלעדיכם".

ג'ונסון חוגג עם תומכיו (מתוך דף הטוויטר של ג'ונסון)

מנהיג הלייבור קורבין הודה לפני בוקר כי התוצאות "מאכזבות", והבטיח שלא יתמודד בעתיד כיו"ר המפלגה: "אני רוצה להבהיר שלא אנהיג את המפלגה בשום מערכת בחירות עתידית", אמר קורבין, אך ציין כי ימשיך להוביל אותה בשלב זה ויקדם "תהליך של הרהור" שבו ייבחנו הגורמים להפסד והמדיניות של המפלגה, "כדי להוביל אותנו קדימה", כדבריו.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שלדברי רבים ג'ונסון מזכיר אותו, בירך את ראש הממשלה הבריטי וכתב בדף הטוויטר שלו: "זה נראה כמו ניצחון גדול לבוריס בבריטניה!".

עבור יהודי בריטניה מדובר בהקלה גדולה. במפלגתו של קורבין חברים אנטישמיים רבים חלקם אף לא התביישו להביע את דעותיהם בקול, זאת לצד הפרו פלסטיניות המובהקת של קורבין עצמו. כזכור, החשש בבריטניה היה כה כבד, עד כי רבה הראשי של בריטניה, הגאון הרב אפרים מירוויס התערב בבחירות בצעד חריג במיוחד וקרא להצביע לג'ונסון.

בקרב יהודי בריטניה, היו שאמרו שאם קורבין ינצח בבחירות לא יהיה מנוס אלא לעזוב את המדינה בשל החשש להתגברות משמעותית של האנטישמיות. ניצחונו של ג'ונסון הוא צפירת הרגעה ליהודי הממלכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר