נתניהו בירך

הניצחון בבריטניה: ישראל מרוצה, היהודים נושמים לרווחה

בישראל לא מסתירים את השמחה מנצחונו של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, ידידה של ישראל שהביס את ג'רמי קורבין הידוע כפרו פלסטיני. נתניהו: "יום גדול לעם הבריטי ולידידות בינינו" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

בישראל לא מנסים להסתיר את השמחה מהניצחון הגדול של המפלגה השמרנית בבריטניה בראשות בוריס ג'ונסון, ובעיקר מתבוסתה של מפלגת הלייבור בראשות ג'רמי קורבין, שנחשב למבקר חריף של ישראל ולפרו-פלסטיני מובהק. יהודי הממלכה אף הם שמחים בשל החשש הרב שהיה להם משלטונו של קורבין והעלייה באנטישמיות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בירך את ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, על ניצחונו בבחירות: "ברכות לחברי בוריס ג'ונסון על ניצחונך ההיסטורי. זהו יום גדול לעם הבריטי ולידידות בינינו".

שר החוץ ישראל כץ בירך את ג'ונסון ואמר: "זהו לא רק ניצחון פוליטי. זהו בראש ובראשונה ניצחון ערכי. מעולם לפני כן לא נוהלה בבריטניה מערכה פוליטית מעליה ריחפה האנטישמיות מעוררת הפלצות, כפי שקרה הפעם. והרבים שהצביעו נגדה הם אות של כבוד, שראוי להערכתנו, לערכים של בריטניה וגם להיסטוריה שלה. ראוי שהדבר ישמש כדוגמא ואבן דרך חשובה למאבק בשנאה".

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, בירך גם הוא את ג'ונסון: "תוצאות הבחירות בבריטניה בהן הפסיד ג'רמי קורבין שאיפשר לאנטישמיות לבעבע בתוך מפלגתו הן חדשות טובות לישראל, אבל בעיקר לעם הבריטי ולדמוקרטיה הבריטית. אני מברך את ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, ידיד אמת של ישראל, על ניצחונות החד משמעי. אין לי ספק שבהנהגתו נמשיך לחזק את הקשרים הכלכליים, הביטחוניים והתרבותיים בין בריטניה לישראל".

מספירת תוצאות האמת כבר ברור שלשמרנים יהיו לפחות 364 מושבים בפרלמנט, הרבה יותר מרף 326 המושבים שהיה דרוש להם לרוב מוחלט. הלייבור צנחו מ-262 ל-203, והיו"ר קורבין, כאמור מבקר חריף של ישראל ומי שהדאיג מאוד את היהודים בבריטניה, הודיע שיפרוש בשל הכישלון הכבד.

כזכור, רבה של בריטניה, הגאון הרב אפרים מירוויס התערב באופן חריג במיוחד בבחירות והזהיר מפני ניצחונו של קורבין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר