מפליא: כיצד למנוע שפעת בלי לקבל חיסון או לאכול ירקות

קבלת חיסון היא אמנם הדרך הטובה ביותר להימנע מהידבקות בשפעת עונתית ולהיות מושבתים במשך כמה ימים, אבל פוסט אחד פופולרי ברשת החברתית "Reddit" טוען כי יש דרך נוספת להיאבק בה (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אף אחד מאיתנו לא רוצה לפספס ערב לביבות או סתם יום עבודה, כי נאלץ לשכב במיטה בבית עם שפעת. קבלת חיסון לשפעת היא הדרך הטובה ביותר להימנע מהידבקות בתופעה העונתית, על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן. עם זאת, פוסט אחד פופולרי ברשת החברתית "Reddit" טוען כי נגיעה בפרצוף לאורך היום מגדילה את הסיכוי שלכם לחלות.

משתמש אחד כתב: "למדו את עצמכם לא לגעת בפנים שלכם לאורך היום וכך, תחלו פחות, שכן קשר יד בין הפנים / הפה, הוא אחת הדרכים הנפוצות ביותר להעברה מיקרוביאלית".

בפוסט, הוא הסביר שהטיפ הזה מבוסס על הרעיון של חיסון עצמי, מה שאומר שאתם מעבירים מחלה בין חלקים שונים בגופכם.

"שטיפת ידיים היא עדיין תקן הזהב. עם זאת, הרוב המכריע של האנשים אינם שוטפים ידיים לעתים קרובות במיוחד. לעומת זאת, אנשים נוגעים ללא הרף בפניהם, בעיקר באופן בלתי מודע. לכן, כדי להפחית את הסיכון להעברה / לחסן את עצמכם לבד, חדלו לגעת בפניכם (במיוחד סביב העיניים)", מסביר המשתמש.

כדי לגבות את הטיפ האמור, מצטט האתר "סטארבילט" מחקר משנת 1982, שפורסם בכתב העת האמריקאי לאפידמיולוגיה. על פי העיתון, עד 56 אחוז מהאנשים שנגעו במשטחים שזוהמו בנגיף ואז נגעו בפניהם, הצטננו.

נשמע לגיטימי, אבל מה הרופאים חושבים על העניין?

הטיפ הגיוני, אומרת ד"ר סאולי בוס בריל, מהמרכז הרפואי וקסנר באוניברסיטת אוהיו. היא מסבירה כי חיידקים נכנסים לגופנו דרך העיניים, האף והפה. בהתחשב בכך שווירוסים חיים על חפצים ומשטחים ציבוריים במשך שעות, אפשר לחלות בעקבות כך.

"יש סיכוי גבוה יותר לחלות במחלה לאחר הימצאות במגע עם משטחים ציבוריים, כמו מעקות של מדרגות, אם יש התפרצויות של מחלה (כמו בעונת השפעת), אם אינכם שוטפים ידיים לעתים קרובות בכדי להסיר חיידקים שהצטברו על משטחים ציבוריים ואם אתם נוגעים בפניכם בתדירות גבוהה, זה מספק הזדמנויות רבות יותר לחיידקים להיכנס דרך פתחים כמו העיניים או הפה", היא אומרת.

עם זאת, ד"ר ברוס פולסקי, יו"ר המחלקה לרפואה בבית החולים "Winthrop NYU", אומר כי שפעת נדלקת בדרך כלל בין אנשים משתעלים, מתעטשים או מדברים.

"פחות נפוץ שהשפעת מופצת על ידי אדם הנוגע במשטח או בחפץ שיש לו את נגיף השפעת ונוגע בפה, באף או בעיניים שלו. היגיינת היד דואגת לחלק הנוגע", אומר פולסקי.

בשורה התחתונה: שטפו ידיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר