תוצאות מפתיעות

סקר: בלי בנימין נתניהו; החרדים מתחזקים ב-2 מנדטים

בסקר חדש שפורסם הערב עולה תוצאה מעניינת, במידה ובראשות הליכוד יעמוד גדעון סער ולא בנימין נתניהו, החרדים יתחזקו בשני מנדטים וגוש הימין בכללותו ב-3 מנדטים (בארץ)

גדעון סער עם נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בסקר מנדטים שפורסם הערב (ראשון), בחדשות 'כאן 11', עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, החרדים היו מתחזקים בשני מנדטים ואילו גוש הימין היה מתחזק בשלושה מנדטים במידה וגדעון סער היה עומד בראשות הליכוד.

לפי הסקר, במידה וראש הממשלה בנימין נתניהו היה יו"ר הליכוד, מפת המנדטים הייתה כך: מפלגת כחול לבן הייתה מקבלת 35 ואילו הליכוד בראשות נתניהו הייתה זוכה רק ל-31.

במקרה הזה, החרדים היו מקבלים 16 מנדטים; ש"ס - 9 ויהדות התורה - 7, הרשימה הערבית המשותפת - 13 מנדטים, הימין החדש בראשות בנט מפתיעה עם 6, מפלגתו של איווט ליברמן - 8. ומפלגות השמאל היו מקבלות 11 מנדטים; העבודה-גשר - 6. המחנה הדמוקרטי - 5.

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה הן: איחוד מפלגות הימין ועוצמה יהודית

בתרחיש בו גדעון סער ינצח בפריימריז הקרובים את ראש הממשלה נתניהו ויעמוד בראשות הליכוד, מפת חלוקת המנדטים הייתה נראית כך: כחול לבן 34. הליכוד (בראשות סער) 27.

המפלגות החרדיות היו קופצות בשני מנדטים אחד ליהדות התורה (8) ואחד לש"ס (10), מה שמלמד שנתניהו בראשות הליכוד לוקח למפלגות החרדיות לפחות שני מנדטים.

החרדים לא יצביעו לו? גדעון סער עם חרדים. באדיבות col

הרשימה המשותפת נשארת לעמוד על 13. הימין החדש עולה ל-7. ישראל ביתנו יורדת ל-7, העבודה-גשר יורדת במנדט ל-5. המחנה הדמוקרטי נשאר על 5. איחוד מפלגות הימין מצליחה לעבור את החסימה ומקבלת 4. ועוצמה יהודית עדיין לא עוברת את אחוז החסימה.

מהסקר עולה נתון מעניין, לפיו כשסער מוביל את הליכוד, הליכוד נחלש ב-4 מושבים, אך גוש הימין מתחזק ב-3 מושבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר