הפריימריז בליכוד

כינוסים ומפגשים: נתניהו וסער בקרב על כל קול

ח"כ גדעון סער ישיק הערב את קמפיין הבחירות לפריימריז על ראשות הליכוד, במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו עורך כינוסים מדי ערב. וגם, רשימת התומכים של המתמודדים (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נתניהו וגדעון סער. ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

הקרב הגדול במפלגת 'הליכוד' יוצא לדרך. הערב (שני) ישיק ח"כ גדעון סער באופן רשמי את קמפיין הבחירות שלו לפריימריז על ראשות המפלגה, בכנס שיקיים באולם אירועים באור יהודה, עם תומכיו ופעיליו. ראש הממשלה בנימין נתניהו עורך במקביל כינוסים מדי ערב.

הפריימריז על ראשות הליכוד יתקיימו ביום חמישי בשבוע הבא, נר רביעי של חנוכה, עד אז ינסו המועמדים לקבל את תמיכתם של כמה שיותר שרים, חברי כנסת וראשי רשויות.

בתחילת הדרך הבטיח סער כי ככל שיחלוף הזמן יצטרפו עוד אושיות בכירות מהליכוד לתמיכה בו, ורק ביממה האחרונה קיבל את תמיכת חברות הכנסת שרן השכל ואתי חוה עטיה.

בנוסף, יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ הודיע כי יגיע הערב לכנס התמיכה של סער, אך סירב לומר במוצהר כי תומך במועמדותו. ראש עיריית ראשון לציון וחברת הכנסת לשעבר נורית קורן הודיעו אף הם על תמיכה בגדעון סער. תמיכתם של אלו מצטרפת לתמיכתם של חברי הכנסת יואב קיש ומיכל שיר.

(צילום: מתוך הטוויטר של נתניהו)

מי שמתבצרים בשתיקתם הם השר גלעד ארדן ויו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, שעדיין לא הביעו תמיכה באחד המועמדים.

נתניהו מצדו לא מבזבז זמן, ועורך מדי ערב, כאמור, מספר כינוסים. אמש ביקר ביבנה, רחובות וראשון לציון. במוצאי השבת כינס את תומכיו בביתה של חברת הכנסת קטי שטרית בבית שמש ובהמשך השבוע יגיע לפתח תקווה.

עד כה, מרבית שרי וחברי הכנסת התייצבו לצדו של נתניהו. ביניהם ניתן למנות את ישראל כץ, מירי רגב, צחי הנגבי, דודי אמסלם, יובל שטייניץ, יואב גלנט, זאב אלקין, גילה גמליאל, יריב לוין, דוד ביטן, קרן ברק, מיקי זוהר, שלמה קרעי, אמיר אוחנה, אופיר כץ, יפעת שאשא ביטון, ציפי חוטובלי, משה כחלון ואלי כהן.

קבוצה משמעותית בליכוד הם הליכודניקים החדשים המונים אלפי מתפקדים, שעדיין לא הודיעו במי יתמכו. בהודעת הקבוצה נכתב: "לא נתמוך בנתניהו, אבל גם לא בטוח שנתמוך בסער. כדי שנתמוך בו אקטיבית נהיה חייבים לשמוע את עמדותיו הערכיות, ונרצה לשמוע איך הוא מתכוון לנקות את מנהלת הליכוד מהשחיתות לכאורה והרדיפה אחרי מתפקדים שפשו בה".

ב'כיכר השבת' דווח אמש כי קבוצת המטה החרדי בליכוד, המונה לטענתה אלפי מתפקדים חרדים, תתמוך בנתניהו בבחירות.

לפי סקר שפורסם אמש ב"כאן 11" במידה ונתניהו יעמוד בראש הליכוד, כחול לבן ממשיכה להוביל עם 35 מנדטים, והליכוד עם 31 בלבד. הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים, ש"ס עם 9, ישראל ביתנו עם 8, יהדות התורה עם 7, הימין החדש והעבודה-גשר עם 6 כל אחת, ובתחתית המחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים.

במקרה שגדעון סער יעמוד בראשות הליכוד, במקרה כזה נמצא שהליכוד תיחלש ל-27 מנדטים וכחול לבן תישאר עם 34. אלא שבמצב כזה "גוש הימין" צפוי להתחזק - הבית היהודי תקבל 4 מנדטים וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן תאבד מנדט אחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר