צפו ב'המבקר'

'השף המזמר' רועי יעקב בראיון טעים ומיוחד

הזמר והפייטן רועי יעקב המשמש גם כשף במסעדה בראיון בכורה על הסינגל החדש שלו כשהוא מדגים במיוחד עבורכם באולפן הכנת שתי מנות יפות וקלות להכנה צפו (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: אריאל ליבא)

רועי יעקב, זמר ופייטן מקצועי, שלצד השירה באירועים הוא גם משמש כשף במסעדה. בראיון חגיגי וטעים במיוחד, לרגל השקת סינגל הבכורה החדש שלו הוא מדבר על שתי האהבות בחייו כשהוא מדגים באולפן 'כיכר השבת' הכנת שתי מנות קלות שלא מצריכות בישול אך עדיין מכובדות ומפנקות עבורכם ואורחיכם - סלט הטבולה העשיר וקרפצ'יו בקר מפנק.

"בתור ילד התפללתי בבית הכנסת של רבי דוד ריאחי, מגדולי הפייטנים, אבל אף פעם לא חשבתי באמת שאהיה זמר בעצמי. זה היה נראה לי משהו רחוק", מספר יעקב. בגיל מאוחר יותר הוא החליט ללכת וללמוד פייטנות בצורה מקצועית והיה לתלמידו של הפייטן הנודע, ר' אליהו אוזן.

באופן מעניין סינגל הבכורה של יעקב אינו מוזיקה מזרחית במלוא מובן המילה. את מילות השיר כתב הזמר והיוצר יונתן שחר ("אל תאמין לו") ואילו הלחן של אחיקם שאער ידידו של יעקב את כל אלה לקח השף אל "השף המוזיקלי", ראובן חיון, שיוצר בדרך כלל מוזיקת רוק ודומיה. המוזיקה של חיון זכתה לשירתו המעט מסתלסלת של יעקב שנותנת לשיר גוון מעניין. "יכולתי ללכת על שיר עם גוון אחד, אבל דווקא חיפשתי את הגיוון והעניין", הוא מסביר.

רועי יעקב חושף פרט מידע עסיסי במיוחד. לצד לימודי הפייטנות שלו הוא לומד בימים אלו בבית הספר לחזנות של אלי יפה, "אני לומד ממש חזנות אשכנזית כדי להרחיב את הידע שלי ואולי גם באלבום שבדרך נעשה איזה שילוב מעניין של סגנונות המוזיקה האלה".

"אני אמנם מתפרנס בעיקר ממוזיקה מזרחית אבל אני בהחלט אוהב לשלב אלמנטים נוספים גם מעולם החזנות האשכנזית מכיוונים נוספים" מסביר רועי יעקב.

לשאלה הקשה לו עליו לבחור בין הבישול לשירה הוא משיב מבלי להסס שנייה, "ברור שהייתי בוחר במיקרופון. את הבישול אני אמנם מאד אוהב אבל המוזיקה זה החיים שלי".

"אנשים התרגלו לחשוב שלהיות טבח זה קל ויפה כמו שזה נראה בתכניות הבישול שמשודרות בשנים האחרונות, אבל אנשים לא מבינים שלהיות טבח מקצועי זה לפעמים לעבוד 260 שעות בחודש כל יום משמונה בבוקר ועד 11 בלילה", הוא מסביר, "גם חתונה זה לא בהכרח דבר פשוט אבל אין מה להשוות את כמות השעות".

יעקב חושף כי הסינגל הראשון האמיתי שלו יצא כבר לפני 9 שנים, "הוצאתי אז שיר עם חבר מוכר למדי בשם גד אלבז... אבל בתחום הזה אם אתה לא ממשיך ודוחף כל הזמן אתה נעלם וזה מה שקרה לי. עכשיו הבנתי שבגילי (37) זה או עכשיו או אף פעם והחלטתי ללכת על זה בכל הכוח".

לשירים המלאים בפינת המסננת

תמיר מזרחי - והלוואי

מתי שריקי - אתה כאן

מרדכי מאיר - מודה

צבי גילה - נעילת מסך

דוד לעווי - שירו

לסיום, לרגל י"ט כסליו, ניגון ה'ארבע בבות' בביצועו של מגיש התכנית, נתנאל לייפר - הורידו חינם את האלבום המלא בו גם יש את ניגון ה'ארבע בבות'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר