ראש בראש

נגד היועמ"ש: אוחנה בחר מ"מ לפרקליט המדינה

שר המשפטים, אמיר אוחנה, הודיע הבוקר על החלטתו למנות את עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, וזה בניגוד לעמדת היועמ"ש אביחי מנדלבליט (חדשות, משפט)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אמיר אוחנה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר המשפטים, אמיר אוחנה, הודיע הבוקר (שלישי) על החלטתו למנות את עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג, המשנה לפרקליט מחוז מרכז, לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, וזה בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שצפוי לקבוע כי יש מניעה למנותה לתפקיד ויסרב להגן על המינוי בבג"צ.

לדברי השר אוחנה: "לאחר מספר פגישות, התייעצויות ושיחות שהיו לי עם גורמים שונים ובהם: נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ והיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט – קיבלתי החלטה".

לדבריו: "כל המועמדים עימם נפגשתי הם בעלי רקע עשיר וניסיון רב בפרקליטות, ומוכשרים הן בפן המקצועי והן בפן הניהולי. התרשמתי מאוד מכולם, כל אחד ומעלותיו, ואני רוצה להודות להם על הנכונות לשאת בתפקיד רב האחריות, בעיקר בתקופה מאתגרת ומורכבת זאת שעוברת על הפרקליטות".

אמיר אוחנה נגד הפרקליטות

אוחנה, שיודע כי המינוי מנוגד לעמדת היועמ"ש ובכירים אחרי במשרד המשפטים, בחר להדגיש ציטוטים שנאמרו בעבר על הפרקליטה בן-ארי גינזברג. בין היתר הביא את דבריו של שי ניצן, הפרקליט היוצא, שאמר בעבר: "פרקליטה חכמה, יסודית, מנוסה מאוד, חרוצה ורבת פנים. במהלך השנים טיפלה בתיקים ובנושאי רוחב רבים הקשורים לתחום הביטחוני והיוותה ומהווה בת סמכא בקנה מידע ארצי בתחום זה".

לדברי אוחנה: "שוכנעתי כי מכלול תכונותיה, סגולותיה ואופיה של אורלי, ניסיונה העשיר במגוון תחומים ובעיקר בתחום הפלילי, הידע הרב שצברה והכלים הניהוליים שבידיה – הופכים אותה למועמדת המתאימה ביותר למילוי התפקיד החשוב של מ"מ פרקליט המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר