מול חסיד חב"ד

תקיפה ברכבת: "יהודים מסריחים; אללה אכבר"

ישראלית וחסיד חב"ד נפגשו ברכבת באישה אנטישמית, שאף פעלה באלימות. הישראלית, ליהיא אהרון שמה, החליטה לא לשתוק לתוקפת, הרביצה לה בחזרה והובילה למעצרה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
התוקפת האנטישמית (צילום מסך: מתוך Rudy Rochman בפייסבוק)

ליהיא אהרון, ישראלית השוהה בימים אלו בניו יורק, ארה"ב, הותקפה על ידי אישה ברכבת התחתית, תוך שהיא צועקת לעברה קריאות אנטישמיות.

האישה, ליהיא אהרון שמה, תיארה לכלי התקשורת: "עליתי לרכבת, והבחנתי באישה שמפזרת את חפציה על כמה מושבים של הרכבת העמוסה. שאלתי אותה אם היא יכולה להסיר את חפציה מהמושבים, כדי לשבת, אבל היא סירבה, בטענה שהמושבים שלה ואף אחד אחר לא יכול לשבת שם...".

"אז התיישבתי ליד איש יהודי דתי מבוגר" - חסיד חב"ד - המשיכה אהרון וסיפרה, "והיא החלה לקלל אותנו ולצעוק אללה אכבר, יהודייה מסריחה ושאללה יהרוג את כולנו".

בשלב זה החלה הישראלית לצלם את האישה בטלפון שלה, ובעקבות כך העיפה זו את הטלפון מידיה, שרטה את פניה והמשיכה להרביץ לה עד שדלתות הרכבת נפתחו ושתיהן יצאו החוצה כשהן מכות זו את זו.

"לחצתי במהירות על כפתור החירום", תיארה אהרון את המשך התקרית, "והשוטרים הגיעו למקום כמעט מיד". אלו עצרו את האישה, אך גם לאחר מכן, כשהיא לצד השוטרת, המשיכה זו בקריאות האנטישמיות לעבר הישראלית.

היהודי הדתי שישב לידה סיפר כי התוקפת הטיחה בו: "טוב שהרגו את היהודים בניו ג'רזי בשבוע שעבר".

"אני רוצה להגיד לכולם", סיכמה ליהיא אהרון: "אל תתנו לתוקפים את מה שהם רוצים. תתקפו חזרה, תגנו על עצמכם. אני ישראלית, והחלטתי להחזיר לתוקפת".

תיעוד התקרית בלונדון (צילום: מתוך @scatatkins בטוויטר)

כזכור, רק לפני כשבועיים אירעה תקרית ברכבת בתחתית בלונדון, כאשר גבר אפרו-אמריקני נטפל לילד חרדי שישב לצד אביו, והקריא באוזניו 'פסוקים' אנטישמיים נגד היהודים, מתוך ספר שאחז בידו.

מי שהגנה אז על היהודים, היתה דווקא נוסעת מוסלמית, שגערה בגבר, למרות שזה החל להשתולל ולהשמיע איומים אלימים.

לאחר התקרית, כיממה לאחר שהאנטישמי נעצר, נפגש הגבר החרדי עם האישה המוסלמית, אסמה שוויק שמה, והודה לה מקרב לב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר