היערכות ביטחונית בכפר

הקרב בליכוד והקול החרדי: נתניהו ביקש לבוא ל'התוועדות'

עם התקרבות מועד הבחירות הפנימיות בליכוד, על משרת ראש התנועה, הוחלט בסביבתו של היו"ר נתניהו להתמקד בקולות של הליכודניקים החרדים, וכחלק מכך נשקלת הגעתו לכפר חב"ד (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נתניהו בכפר חב"ד. ארכיון (צילום: חיים שאול נוישטט, עדכוני חב"ד)

כשבוע וחצי לפריימריז על ראשות הליכוד, והיו"ר בנימין נתניהו, ראש הממשלה, מחזר אחרי הקול החרדי במפלגתו, ובמסגרת זו הוא עשוי להגיע ל'התוועדות' המרכזית שתיערך הערב (שלישי) בכפר חב"ד לרגל 'י"ט כסליו'. כך נודע ל'כיכר השבת'.

עוד נודע, כי אל מארגני האירוע הגיעה פנייה בענין מלשכת ראש הממשלה, אך בשלב זה עדיין לא הוחלט סופית אם היא תתממש. בכירים בסביבת נתניהו מאשרים ל'כיכר השבת' כי קיימת סבירות גבוהה להשתתפותו בכינוס הערב, כ'אורח הכבוד'.

כידוע, האירוע הוא ה'התוועדות' המסורתית הנערכת מדי שנה, לרגל י"ט כסליו - יום שכינויו בחסידות חב"ד הוא 'חג הגאולה', לזכר שחרורו מהכלא של בעל התניא זי"ע, 'האדמו"ר הזקן', מייסד החסידות.

מאבטחי ראש הממשלה סורקים את אולם ה'התוועדות', היום (צילום: עדכוני חב"ד)

עסקנים בכירים בכפר חב"ד, ממארגני ההתוועדות שתיערך ב'בית מנחם' במקום בהשתתפות אלפי חסידים, אומרים ל'כיכר השבת' כי הפניה מכיוונו של נתניהו, בבקשה להשתתף במעמד, הגיעה כבר לפני מספר ימים.

"אנחנו לא אומרים 'לא' לאף אדם שמבקש להגיע", מוסיפים העסקנים החב"דיים, "אבל חשוב להדגיש, על רקע מטרת בואו של ביבי, בשביל קולות הליכודניקים החרדים בפריימריז: לא מדובר באירוע פוליטי. ממש לא".

יצוין, כי בחב"ד רואים בהגעתו של נתניהו צעד שמכבד אותם, שהוא חלק משיתופי הפעולה של חב"ד עמו בשנים עברו, אך כאמור מבהירים עם זאת כי במידה ויגיע - אין בכך הבעת תמיכה או הסכמה להצביע למפלגת הליכוד או לו אישית.

הליכודניקים החרדים. ארכיון (צילום: אבי רבינא. תמונת אילוסטרציה: חיים גולדברג)

הפרשן ישראל כהן, שחשף את המהלך המדובר, רואה בהגעתו של נתניהו כאמירה משמעותית לציבור החרדי, בעיקר בתקופת בחירות, ואומר ל'כיכר השבת': "אם הוא אכן יגיע, זו תהיה הפעם השנייה שלו באירוע כזה. הפעם הקודמת היתה כיו"ר הליכוד, חצי שנה לפני זכייתו בכהונתו הראשונה כראש ממשלה בבחירות 1996, אז גם נאם ב'התוועדות'".

בתוך כך, ראש הממשלה צפוי להגיע הערב לעיר חיפה, כחלק מסדרת הכינוסים שהוא עורך בימים אלו לקראת הפריימריז בליכוד שייערכו ביום חמישי בשבוע הבא, בהתמודדותו מול גדעון סער.

רק לאחר הכינוסים בצפון, עשוי נתניהו להגיע להתוועדות בכפר חב"ד, מקום בו כידוע ישנם לא מעט מצביעים ופעילים עבור מפלגתו, הליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר