שלושה נעצרו

סוכלה מזימה לפיגוע טרור גדול באוסטריה

המשטרה האוסטרית הביאה למעצרה של חולית טרור בהשפעת דאעש שתכננה לבצע פיגועי ענק באוסטריה ובמדינות נוספות. מנהיג החוליה תכנן הכל מתוך הכלא (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המשטרה המקומית באוסטריה הודיעה היום (שלישי) כי סיכלה מזימה לביצוע פיגועי טרור במדינה בין היתר בשוק חג המולד בוינה בו מתרכזים אלפים רבים.

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות האוסטרית APA, שלושה גברים ממוצא צ'צ'ני נעצרו, כאשר ראש החוליה תואר כגבר בן 24 שהושפע מהאידיאולוגיה של ארגון דאעש.

מידע מודיעיני שהתקבל מגורם אנונימי טען כי השלושה תכננו לתקוף את שוק חג המולד של קתדרלת סנט סטיבן במרכז וינה במהלך השבוע שבין חג המולד לחגיגות השנה האזרחית החדשה. במקביל בחנו יעדים נוספים לפיגועי טרור, ביניהם בזלצבורג ובערים גדולות נוספות בגרמניה וצרפת.

הפרטים מראים על אוזלת היד של השלטונות המקומיים, ראש החוליה נעצר כבר לפני כמה חודשים בשל ניסיונותיו להגיע לסוריה ולהצטרף לדאעש. על פי הדיווח, הוא הצליח ליצור מכלאו קשר טלפוני עם שותפיו כדי לתכנן את פיגועי הטרור והשנים הנוספים הובאו למעצר.

באוסטריה חוששים רבות מפני המהגרים המוסלמים הרבים במדינה, ובשנה שעברה אף נחקקו חוקים שאוסרים למכור להם סכינים או לעשות שימוש בסמלי ארגוני הטרור המוסלמיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר