גל הביקורות בעולם התורה

חשיפה: אברך שיציג 'אישור מחלה' - יירשם כנוכח בביקורת

לאחר שלא מעט כוללים נפסלו בביקורות הפקחים מטעם משרד החינוך, מתברר כי אברך שנעדר בשל מחלת הילד, יוכל להציג מראש "אישור מחלה" וכך יירשם כמי שנכח בביקורת • חשיפת 'כיכר' (חדשות)

יענקי כץ | כיכר השבת |
ביקורת בישיבה. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: ללא קרדיט)

חשיפת 'כיכר השבת': לאור ריבוי הביקורות מטעם משרד החינוך במוסדות התורה, ובפרט בשבועות האחרונים, ל'כיכר השבת' נודע כי אברך שנעדר במהלך הביקורת אך ברשותו "אישור מחלה" המדציק את ההיעדרות - יירשם כנוכח.

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', בתקופה האחרונה פושטים פקחי משרד החינוך על היכלי הישיבות והכוללים, כאשר הם דורשים נוכחות של כ-90% מהרשומים, ולא אחת מוסדות נפסלו בשל אברכים בודדים שנעדרו.

בדרך כלל, אברכים נעדרים בשל מחלה שלהם או של אחד הילדים במשפחתם, שמאלץ אותם להישאר ללמוד בבית לצד הילד החולה, אך מה שראשי הכוללים לא ידעו עד כה - שניתן להציג לפקחים אישורי מחלה מרופא משפחה, ובכך האברך ירשם כנוכח.

בכוללים רבים סיפרו ל'כיכר השבת' כי רוב האברכים הנעדרים - עושים זאת בגלל סיבה מוצדקת, אך למרות זאת כוללים נפסלו בגלל פחות מעשרה נעדרים. "אם היו יודעים על האפשרות של אישור מחלה, הפסילה היתה נמנעת", הם מספרים.

לאחרונה, פנה אברך כולל אל אופיר מידן, מבקר הפנים במשרד החינוך, בטענה כי הכוללים מופלים לרעה לעומת המוסדות להשכלה גבוהה, שם משתמשים באישורי מחלה כדי להדיק היעדרות.

במכתב התשובה, שהגיע לידי 'כיכר השבת', קובע מידן כי אברכים הנעדרים מימי לימוד בכולל, יוכלו לשגר מבעוד מועד לראש הכולל או לממונה מטעמו את אישור המחלה וכך באם יופיעו בכולל פקחים של משרד החינוך, האישור יוצג בפניהם והדבר יחשב כי האברך החולה נוכח בביקורת.

"אני מניח שניתן להציג אישור רופא משפחה על היעדרות הורה בגין מחלת ילד/ה-עד גבול מסויים זה יכול להיות קביל ככל שיסדירו הנחיות בעניין", כתב מידן במכתבו, "עובד מדינה למשל זכאי ל-6 ימים כאלה בשנה. ככל שהודעת בכתב מראש לראשי הישיבה הם אמורים היו להציג זאת לבקר. מציע שתיפנה להיוועצות למנהל אגף בכיר מר עמוס ציאדה".

האברך שקיבל את המכתב אומר ל'כיכר השבת': "התלוננתי אצל אופר מידן לאחר שלהפתעתי נתוודע לי כי במוסדות להשכלה גבוהה קרי אוניברסיטאות, הלומדים לתואר ראשון ומקבלים מימון או מלגות ממשרד החינוך, ושם אין ביקורות נוכחות בתדירות כפי הקיים אצל המוסדות התורניים של נוכחות התלמידים, זאת למרות שבמוסדות התורניים מקבלים מימון בהרבה פחות לתלמיד מאשר מוסדות להשכלה גבוהה.

"בתוך ההתכתבות העליתי את הנושא שאברכים רבים נעדרים בגלל סיבות מוצדקות ומתברר שישנו פתרון מעשי לכך, במיוחד בתקופה שהביקורות מתקיימות כמעט בכל יום במוסד אחר. אברכים נעדרים יכולים להפקיד אישור מחלה, והאישור יהיה כביל אצל הפקחים או הממונים עליהם".

בתוך כך, היום (שלישי) הגיעו פקחים מטעם משרד החינוך לישיבת 'כנסת יצחק' בקרית ספר, בה לומדים מאות אברכים בכולל של הישיבה לצד מאות הבחורים. הפקחים הגיעו היום בפעם השלישית בתוך שבועות ספורים, לאחר ששתי הביקורות הקודמות, נכשלו, בשל כמה עשרות אברכים שהיו חסרים.

ל"כיכר השבת" נודע כי היום היו נוכחים 94% מהאברכים והבחורים, והביקורת עברה בהצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר