המלחמה ברקטות

החמאס: שב"כ גייס סוכן כפול בעזה ונכשל

דיווחים בליווי הקלטות שמסרו החמאס לרשת הטלוויזיה אל-מיאדין, טוענים כי בשב"כ ניסו לגייס סוכן שיחבל ברקטות בעזה, אך הוא פנה לחמאס והוליך שולל את ישראל (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חסאן ג'די, פלאש 90)

רשת התקשורת הערבית 'אל-מיאדין' המקורבת לחיזבאללה, שידרה אמש (שלישי), כתבה שקיבלה מהזרוע הצבאית של חמאס, לפיה פעיל הארגון תושב רצועת עזה, ששב"כ ניסה לכאורה לגייס אותו כסוכן, שימש כסוכן כפול והוליך שולל את ישראל.

על פי הכתבה, מיד לאחר שהשב"כ פנה אליו בניסיון הגיוס, פנה האיש לזרוע הצבאית אל החמאס וסיפר להם על כך. בחמאס החליטו לנצל את ההזדמנות כדי להפוך אותו לסוכן כפול והורו לו להמשיך בקשר עם המפעיל הישראלי כשכל השיחות שהתפרסו על פני יותר משנה תועדו על ידיהם.

בכתבה מתועדות לכאורה שיחות טלפון בין הסוכן לבין המפעיל, שהעביר לו הוראות שונות בשליחות ישראל. בין השאר הוא ביקש ממנו לחבל ברקטות ארוכות טווח השייכות לזרוע הצבאית באמצעות כלים שיסופקו לו על ידי שב"כ.

באחת השיחות אומר המפעיל לסוכן כי הוא יעביר לו לנקודת מסתור אמצעים טכניים שישמשו אותו בחבלה ברקטות. אותם אמצעים מוצגים בכתבה לאחר שהוא כמובן העביר אותם לידי חמאס.

על פי חמאס, המפעיל הישראלי נתן לסוכן לכאורה הוראות טכניות שלפיהן היה אמור להחדיר לרקטות אמצעי שינטר את מיקומן באמצעות GPS, ואמצעי חבלה שיגרום לפיצוצן מיד ברגע השיגור לישראל מה שאולי גם יביא לחיסול המחבלים שיורים אותן.

על פי הכתבה, הקשר בין המפעיל הישראלי לסוכן נמשך יותר משנה ובסיומו הבינו בשב"כ שמדובר בסוכן כפול הפועל גם בשירות החמאס.

בישראל כמובן לא התייחסו לדיווח באופן רשמי ולא ברור אם אכן נגרם נזק ממשי לישראל אם בכלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר