טור אישי

בשולי החדשות // הרב ישראל גליס

הרב ישראל גליס מציע למפלגות החרדיות - להציב בראש הרשימה את החדשים ולא הוותיקים. ויש לו גם הצעה לקראת אירועי סיומי הש"ס במסגרת 'הדף היומי', בארץ ובעולם (דעות)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
הרב ישראל גליס (צילום: כיכר השבת)

העסקונה החרדית נכנסת אט אט לתוך קלחת הבחירות שלא בטובתם. אולי הגיע הזמן לשנות את החשיבה של הנציגות בכנסת.

במסגרת נציגות חברי הכנסת הקבועים, שמשה גפני יפנה את מקומו למקום השלישי, ויאפשר ליצחק פינדרוס להיות ראשון ברשימה של 'דגל התורה', אחריו יעקב אשר ואחריו משה גפני. גם ב'אגודת ישראל' הגיע הזמן לשנות, שישראל אייכלר יהיה במקום הראשון, אחריו מאיר פרוש ואחריו יעקב ליצמן.

גם ש"ס תשנה פניה ותאפשר למיכאל מלכיאלי להיות בראש הרשימה, ואחריו ינון אזולאי, יואב בן צור, יעקב מרגי, משולם נהרי ואריה דרעי.

אולי השינוי הזה יחזיר את הבוחרים שעזבו את המפלגות החרדיות ונודדים במפלגות החילוניות. קצת רעננות רק תעזור להביא עוד מצביעים.

ברור שאני כותב דברים עם חלום, לא גפני ולא דרעי וגם לא ליצמן יזוזו ממקומם, כאילו זו גזירה של ניתן לשנות.

אבל הקריאה צריכה לבוא מהשטח, ואולי גם עם איום שציבור גדול לא יצא להצביע, גם עם כל הקליפים, המודעות וחתימות 'קול קורא' שאנחנו בסכנה, ומי שלא הולך להצביע נותן כוח לליברמן ולפיד - לא יעזור, זה לא משנה לאיש, רק אם תאפשרו לנציגות חדשה וחזקה להוכיח את עצמה יש סיכוי להגדיל את הנציגות בכנסת.

סיום הש"ס

ההכנות לקראת סיום הש"ס בעיצומם, ארגונים שונים עוסקים בתחרות ביניהם מי יביא את הציבור לבנייני האומה, ארנה, יד אליהו ועוד מקומות בארץ ובעולם.

באחד הפרסומים נאמר שהוכנה במה ל-600 רבנים שיכבדו את המעמד מכל החוגים.

הרב ישראל גליס: כך החל מסורת סיום הש"ס

אולי הגיע הזמן שעל הבמה ישבו החתנים האמיתיים, אלו שלומדים מתוך מסירות נפש, ביום ובלילה. מגיד השיעור ברוב המקומות מקבל את התשלום שלו ואת הכבוד כל השנה.

אולי ש-600 רבנים ישבו בשורות הראשונות והלומדים ישבו על הבמה, לפי רישום של נציג מכל שיעור או לומדי ש"ס ממקומות מסוימים לפי גורל.

העיקר שהלומדים ישבו על הבמה ויקבלו את הכבוד המגיע להם.

אגב בארה"ב מצאו פתרון מענין, במרכז האולם ישבו וישבו המסיימים, והרבנים ישבו בבמה אחרת בתוך הקהל. אולי פה בארץ בשורה הראשונה ישבו שלוש דורות של סבא בן ונכד שסיימו ש"ס, זה יעודד את האחרים שעדין לא השתלהבו בלימוד הש"ס.

כמו כן שבמנגנים, הזמרים החזנים וכל חברי המקהלות יהיו לומדי הדף היומי.

בנוסף לכך, מכיוון שהולחנו שירים חדשים, אנא תשמיעו את השירים עשרה ימים קודם כדי שהציבור ישיר ויזמר יחד עם המנגנים ביום המיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר