לראשונה בהיסטוריה

הסיום המרכזי: יהדות צרפת תסיים את הש"ס ביום אחד

במיזם תקדימי ומיוחד של ארגון 'דרשו' יחד עם "האחים כהן" - אנשי עסקים יהודיים מוכרים בצרפת היהודית המחזיקים ברשת חנויות ספרים, חולקו דפי הש"ס בין אלפי יהודים • הלומדים יסיימו יחד את הש"ס, במעמד סיום הש"ס המרכזי של צרפת, שייערך באצטדיון "דום דה פריז" בט"ו בטבת (חרדים)

(צילום: ללא קרדיט)

אין יהודי בצרפת שלא מכיר את רשת חנויות הספרים היהודית "קול יהודה" של האחים כהן בפריז. אלא שמסתבר שהאחים כהן הם לא רק יזמים עסקיים ממולחים, אלא גם אנשים היוזמים פעולות בתחום הגדלת תורה והגדלת לומדי תורה.

במיזם יוצא דופן שמובילים בימים אלו האחים כהן יחד עם ארגון 'דרשו', הם מארגנים מהלך שיחזק באופן משמעותי את לימוד הדף היומי בקרב יהדות צרפת כולה.

מדובר במעמד סיום הש"ס ביום אחד, כאשר רבבות יהודים מפריז וסביבותיה יסיימו את כל הש"ס במעמד מרגש בהשתתפות גדולי התורה מצרפת ומהעולם היהודי.

במסגרת המיזם שמטרתו לעורר את המודעות הציבורית לחשיבות לימוד הדף היומי הם השיקו אתר מקוון שכל יהודי יכול להירשם בו ולבחור דף או מספר דפים מהש"ס שאותם ילמד, כאשר כל דפי הש"ס יחולקו ללומדים.

הלומדים התבקשו להותיר כמה שורות לסיום הדף, ולסיים את הלימוד במעמד סיום הש"ס המרכזי שייערך באצטדיון "דום דה פריז" בט"ו בטבת, וכך במהלך המעמד יתקיים לא רק סיום הש"ס עבור מי שלמדו לאורך שבע השנים האחרונות, אלא סיום הש"ס נוסף של אלפי יהודים שלקחו על עצמם יחד לסיים שוב את הש"ס.

כחלק מהמיזם קיבלו על עצמם האחים כהן לחלק ללומדים שוברים לקניית ספרים ברשת הספרים שבבעלותם.

הרב נפתלי לוי, איש 'דרשו' בפריז, אומר כי המיזם מרגש את יהדות צרפת כולה. "מדובר במיזם שממחיש את אהבת התורה בצרפת, ואת העובדה שיש כאן קהילה גדולה של אברכים תלמידי חכמים, שבמשך כל השנה עוסקים בתורה, ונענו לאתגר המיוחד הזה, שממחיש את אחדות העם היהודי כולו עם תורת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר