הפגנות הקיצוניים

שוב: שלושה עצורים בהפגנה נגד הרכבת הקלה • תיעוד

שלושה מפגינים נעצרו על-ידי המשטרה בהפגנות הקיצוניים נגד עבודות הרכבת הקלה בירושלים. במקביל, בית המשפט שחרר ממעצר בית את שני המפגינים שנעצרו אתמול ופנו בכתב לשופט (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההפגנה, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כ-30 קיצוניים הפגינו הבוקר (רביעי) ברחוב יחזקאל בירושלים נגד המשך עבודות הרכבת הקלה, בשל התנגדותם למעבר הרכבת בסמוך לשכונתם.

המשטרה פעלה כדי לפזר את המפגינים שהפריעו לעבודות ושלושה מהם נעצרו והועברו לחקירה.

במקביל, התקיים הבוקר דיון בבית-המשפט באשר לשני חשודים, שנעצרו בהפגנה אתמול נגד עבודות הרכבת הקלה, ושוחררו לאחר החקירה בתנאים מגבילים.

שני המפגינים, חיים רפאל פרידמן וישראל רוזנברג, פנו במכתב בכתב ידם לבית המשפט בו הם מבקשים לבטל את ההגבלות שהוטלו עליהם לאחר שחרורם.

"בתאריך י"ט בכסלו (17/12/19) נעצרנו בתחנת לב הבירה בעקבות אירוע התקהלות ברחוב יחזקאל בירושלים. לבסוף שוחררנו בתנאים, בין היתר התייצבות לביהמ"ש היום, מעצר בית למשך 5 ימים והפקדת כספים בסך 1000 ש"ח.

הפנייה לביהמ"ש

"ומכאן הבקשה, בהיות שהחשד שבגינו נחקרנו לא מצדיק תנאים כאלו, ולכן אנו מערערים על ההחלטה ומבקשים לבטל המעצר בית לחלוטין, וכן הפקדת הכסף שכן מדובר באברכי כולל שזה קרוב לכל ההכנסה החודשית".

נציג המשטרה ביקש בדיון כי השניים יורחקו מכל מקום בירושלים בו מתבצעת עבודות לפיתוח הרכבת הקלה וזאת למשך יותר משבעה חודשים, כמו כן ביקש כי יתר התנאים יישארו על כנם, והשארי לביהמ"ש להכריע באשר להחזרת הערובה שהפקידו השניים וכן באשר לשהות בשבת קודש.

הרב שישא אמר בדיון כי "מדובר בעבירות שבכלל, צריכים לחקור ולשחרר ללא תנאים. עצם מצב הבית, לא היה שיבוש, לא הייתה מסוכנות, בעניין ההרחקה, אין מושג שאנשים שגרים בירושלים, אי אפשר להגיד להם לא להסתובב איפה שיש עבודות ברכבת הקלה, הם לא נמצאים בעונש ואי אפשר להשתמש בהם כהרתעה על אחרים, מדובר בבחורי ישיבות כל הפרנסה שלהם זה 2,000 ₪ בחודש, לפני כמה חודשים הם התחילו רחיים על צווארם, ואני אבקש להחזיר את הכסף ואני מבקש לבטל את מעצר הבית".

בסיום הדיון, קבע בית המשפט כי מעצר הבית יבוטל אך הערבויות שהופקדו בתחנת המשטרה יוותרו על כנם. כמו כן אסר על השניים להשתתף בהתקהלות אסורה למשך כחודש וחצי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר