"אבידה לכל האזרחים"

אשת הימין הלכה לעולמה; גאולה כהן ע"ה

בירושלים הלכה לעולמה הגב' גאולה כהן ע"ה, אימו של השר צחי הנגבי מ'הליכוד' • כהן הייתה לוחמת אצ"ל ולח"י, כלת פרס ישראל וחברת הכנסת • רה"מ נתניהו: "קולה לא יידום" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גאולה כהן ע"ה (צילום: פלאש 90)

בירושלים הלכה אמש (רביעי) לעולמה כלת פרס ישראל, הגב' גאולה כהן ע"ה, אימו של השר צחי הנגבי מ'הליכוד', בת 94 הייתה בפטירתה. הישגה הפוליטי הגדול: חוק יסוד ירושלים הקובע כי ירושלים היא בירת ישראל. בימין ובשמאל ספדו לה, ראש הממשלה בנימין נתניהו: "קולה לא יידום".

שמה נודע בצעירותה כלוחמת במחתרת לח"י, בה הייתה הקריינית של תחנת השידור החשאית. נאסרה על ידי הבולשת הבריטית במהלך אחד השידורים, נשפטה לשבע שנות מאסר, וביצעה בריחה נועזת מן הכלא על מנת לשוב לשורות המחתרת. בהמשך חייה שירתה כ-20 שנה בכנסת בסיעת הליכוד ובסיעת התחיה. כיהנה גם כסגנית שר המדע.

כהן זכתה לקשר עם הרבי מליובאוויטש. באחד מהמכתבים ששלח לה הרבי כתב: "כבשנו את ירושלים לא מתוך רצון לכבוש את ירושלים. לא היינו מוכנים לירושלים, לא לחמנו כאילו זה הבית שלנו וחיכינו לבית הזה. ולכן חושש אני שנצטרך לשוב ולכבוש אותה מחדש".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "קולה של גאולה כהן לא יידום. תמיד ננצור את זכרון פועלה הכביר למען חירות ישראל ואת מסירותה ואהבתה לארץ ישראל. היא שייכת לדור הנפילים ותישאר תמיד זכר ומופת לנו, ממשיכי דרכה.

"שרה ואני אבלים עם צחי ורנדי וכל משפחתה של גאולה, ויחד עם כל בית ישראל, על האובדן הגדול".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: "גאולה כהן היתה לוחמת ציונית בכל מאודה. החל מהמאבק להקמת מדינת ישראל באצ"ל ובלח"י ועד מאבק בלתי מתפשר למען ההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל. אותה ארץ ואותה מדינה שהיא קידשה כל כך. אני חב לגאולה כהן באופן אישי על מלחמתה למען שחרור אסירי ציון בברית המועצות, ואני בתוכם.

"הציבור הישראלי יכול ללמוד רבות ממורשתה כיצד לפעול בנחישות עבור מטרה נעלה כל כך כמו ארץ ישראל. אני מאחל תנחומים לחברי השר צחי הנגבי. פטירתה היא אבידה לכל אזרחי ישראל. יהי זכרה ברוך".

יו"ר 'העבודה', ח"כ עמיר פרץ: "גאולה כהן ז"ל היתה יריבה אידאולוגית, אך הערכתי אותה על דביקותה בתפישות עולמה. מאחל לחברי השר צחי הנגבי שלא ידע יותר צער. יהי זכרה ברוך".

ח"כ גדעון סער: "גאולה כהן היתה מדמויות המופת של ישראל: תמיד לחמה וחלמה. מנעוריה בלח"י היא באמת גוייסה 'לכל החיים' לרעיון תחיית עם ישראל בארצו. חיה את אוצרות החוכמה היהודית. הלהט האידיאולוגי שלה מעולם לא דעך: במדרשה הלאומית, בפעילות הפרלמנטרית, בבית אצ"ג. משתתף בצער חברי צחי הנגבי והמשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר