אאא

ר' ישי אמנו, ה'נינג'ה החרדי' בסדרת סרטונים חדשה לצופי כיכר השבת כיצד להתאמן על תרגילי אקרובטיקה. זהו הסרטון החמישי בסדרה בו מסביר אמנו כיצד לבצע 'פליק פלאק' אחורה.

ישי אמנו, דאן 5 בנינג'יטסו - אמנות לחימה יפנית קטלנית, מאמן בכיר בינלאומי מוסמך אוניברסיטת תל אביב. 28 שנים בתחום מלמד בקבוצה ופרטי, וכן עוסק בהקניית כלים של שליטה עצמית פנימית ויכולות הגנה עצמית מתקדמות לנוער ולמבוגרים וטיפול בנושאי בעיות קשב וריכוז. בנוסף, מחבר הספר "התקרבות לצדיק האמת באמת".

כמובן, שכדי להגיע לרמת ביצוע גבוהה ואיכותית וכדי להימנע מפציעות מיותרות, מומלץ להתאמן בצורה מסודרת אצל מאמן מוסמך.

• לסרטון הראשון בסדרה: איך לעשות סלטה קדימה

• לסרטון השני בסדרה: איך עושים סלטה אחורה

• לסרטון השלישי בסדרה: איך עושים סלטה הצידה

לסרטון הרביעי בסדרה: איך משלבים אקרובטיקה בקרב

הסבר פליק פלאק אחורה

שלב א':

1. לשים מזרון מאחורינו שמגיע עד גובה הירך, לעמוד עם רגליים צמודות, לנתר כמה שיותר רחוק אחורה, תוך כדי הרמת ידיים ישרות למעלה כמו בעמידת ידיים, להסתכל עם העיניים לכיוון הידיים שהרמנו, להקשות את הגוף כמקשה אחת ולנחות על המזרון כאשר גב כפות הידיים והידיים יגעו במזרן בנחיתה על אזור הגב והשכמות.

2. לעשות עמידת ידיים קרוב לקיר ולדחוף עם הרגליים שנשענות על הקיר כדי להחזיק עצמו בעמידת ידיים בלי להישען על הקיר וכך לחזור להישען על הקיר ולדחוף לעמידת ידיים בלי הקיר מספר פעמים.

3. לעשות אותו הדבר רק יותר רחוק מהקיר בצורה שעם הרגליים ישענו על הקיר תהיה זווית של כמעט 90 מעלות ולדחוף לעמידת ידיים, לעשות כך מספר פעמים.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

4. לעמוד קצת רחוק מהקיר, להניח את כפות הידיים על הקיר כאשר המרפקים פונים לצדדים והידיים ישרות, כאשר בגלל הישענות על הקיר אנחנו נוטים קצת קדימה ואנחנו נתרגל דחיפה שלנו מהקיר למצב עמידה ישרה. הדחיפה היא מהכתפיים כאשר הידיים ישרות ולא מכיפוף המרפקים.

5. לשים מזרון מאחורינו בשיפוע כאשר אנחנו עומדים על המזרן בראש השיפוע ולנסות לרדת לגשר.

שלב ב':

1. לעשות פליק פלאק על המזרון בשיפוע. הפליק פלאק הוא למרחק ולא קרוב מידי, חשוב לאחר כיפוף ויישור הברכיים בקפיצה לאחור הברכיים לא באות קדימה לכיוון אצבעות כף הרגל אלא מתרחקות ישר אחורה לכיוון אחרי עקב כף הרגל.
לשים לב שהראש לא נזרק אחורה אלא הוא בקו של הידיים כאשר הם למעלה ושהגוף נהייה מקשה אחת ולא רך.
לקפוץ בשווה אחורה ולא יד יד או כאשר הגוף מוטה הצידה. לדאוג שהידיים יהיו ישרות ולא כפופות בזמן הנחיתה עליהם.

2. ניסיון ביצוע פליק פלאק בפועל על משטח ישר.

חשוב מאוד שעד שלא יודעים לבצע את שני סוגי הסלטות על מזרון עבה מאד ודק 4 ס"מ לא לנסות זאת על ריצפה או דשא להימנע מפציעות.